ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ &
ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΚΑΙ
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΩΝ
Δ/ΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Π.Ε.
ΤΜΗΜΑ Δ΄
Α. Παπανδρέου 37
151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ
Πληροφορίες: Θεοδώρα Δρούλια
Τηλέφωνο
: 210.34.43.605
:
210.34.42.239
Fax
: 210.34.42.241
e-mail :
t05olohm@ypepth.gr
|
Να διατηρηθεί μέχρι
Βαθμός ασφαλείας
Μαρούσι,
7
-
9
- 2007
Αριθ. Πρωτ. Βαθμός Προτερ.
Φ.32 /
209
/
97290
/ Γ1
ΠΡΟΣ:
1.Περιφερειακούς Διευθυντές
Εκπαίδευσης Π.Ε & Δ.Ε
της χώρας
(έδρες τους)
2. Προϊσταμένους Επιστημονικής
και
Παιδαγωγικής καθοδήγησης Π.Ε
της χώρας
(έδρες τους)
3. Σχολικούς Συμβούλους
Προσχολικής Αγωγής
(έδρες τους)
4. Διευθυντές Εκπαίδευσης
και Προϊσταμένους Π.Ε.
της χώρας
(έδρες τους)
5. Δημοτικά Σχολεία και
Νηπιαγωγεία
της χώρας
(μέσω Δ/νσεων και Γραφείων
Π.Ε.)
|
ΘΕΜΑ: ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
Α. Σκοπός και περιεχόμενο του
Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
Σκοπός του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου είναι η
αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης, η
ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη
των παιδιών ηλικίας 4-6 χρόνων στο πλαίσιο
των ευρύτερων στόχων της Πρωτοβάθμιας
Εκπαίδευσης, η ολοκληρωμένη προετοιμασία των
νηπίων για το Δημοτικό Σχολείο, η ενίσχυση
του ρόλου της κρατικής μέριμνας με στόχο τη
μείωση των μορφωτικών και κοινωνικών
διακρίσεων και την εξυπηρέτηση των
εργαζόμενων γονέων.
Ο σκοπός αυτός επιτυγχάνεται μέσα στα
πλαίσια των οργανωμένων και αυθόρμητων
δραστηριοτήτων, όπως αυτές ορίζονται από τα
ισχύοντα Προγράμματα Σπουδών του
Νηπιαγωγείου, τα οποία βοηθούν τα νήπια να
αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά,
νοητικά και κοινωνικά στο πλαίσιο του
ενιαίου σχεδιασμού της εκπαίδευσης.
Β. Παιδαγωγική καθοδήγηση και
διοίκηση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων
Η καλή λειτουργία του Προγράμματος του
Ολοήμερου Νηπιαγωγείου αποτελεί καθήκον της
Εκπαιδευτικής Κοινότητας και αφορά όλα τα
στελέχη της Εκπαίδευσης αλλά και τους ίδιους
τους εκπαιδευτικούς.
Το έργο των Στελεχών της Εκπαίδευσης
(Περιφερειακών Διευθυντών Π.Ε. και Δ.Ε.,
Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής
Καθοδήγησης, Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών
Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Γραφείων Π.Ε.,
Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων) είναι
σημαντικό καθ’ ότι έχουν τη γενική ευθύνη
για την εύρυθμη λειτουργία των Ολοήμερων
Νηπιαγωγείων της περιοχής ευθύνης τους.
Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των
στελεχών καθώς και των εκπαιδευτικών
καθορίζονται με τη
Φ.353.1./324/105657/Δ1/8.10.2002 ΥΠ.Ε.Π.Θ.
(ΦΕΚ 1340 τ.Β΄ 16.10.2002) και κρίνεται
απαραίτητο να είναι σε γνώση όλων.
Γ.
Θέματα λειτουργίας – Εγγραφές νηπίων
Στο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο φοιτούν νήπια της
σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου που
έχουν τη νόμιμη ηλικία και επιθυμούν να
φοιτήσουν στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, μετά από
αίτηση – εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους
γονείς. Σε περίπτωση που υπάρχουν κενές
θέσεις είναι δυνατό να γίνονται δεκτά και
παιδιά όμορης περιφέρειας, με την έγκριση
του Δ/ντή ή Προϊσταμένου Εκπαίδευσης Π.Ε.
Για το σκοπό αυτό η Προϊσταμένη
του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις
των γονέων για φοίτηση νηπίων στο Ολοήμερο
Πρόγραμμα. Στη συνέχεια και σε περίπτωση
υπεράριθμου τμήματος το αναφέρει και
συνεργάζεται με τον Προϊστάμενό της, ώστε να
βρεθούν θέσεις για όλα τα νήπια που
επιθυμούν να φοιτήσουν στο Ολοήμερο
Νηπιαγωγείο. Ο Προϊστάμενος του Γραφείου
Π.Ε. επιλαμβάνεται των περιπτώσεων
υπεράριθμων νηπίων με στόχο την ικανοποίηση
όλων των αιτημάτων φοίτησης νηπίων στο
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Στις περιπτώσεις αυτές
οι γονείς θα εξυπηρετούνται με τη
διευκόλυνση φοίτησης ορισμένων παιδιών σε
όμορο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο. Σε περίπτωση που
δεν βρεθεί λύση ενημερώνεται εγγράφως ο
Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος δίνει την
ενδεδειγμένη λύση.
Σε κάθε περίπτωση η λειτουργία των Ολοήμερων
Νηπιαγωγείων εξετάζεται σε επίπεδο περιοχής
και λαμβάνεται μέριμνα, ώστε να
εξασφαλίζεται η φοίτηση όλων των νηπίων σε
αυτά.
Σε
ένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο μπορεί να
παρέχεται:
α. Ολοήμερο Πρόγραμμα σε όλα τα
τμήματα.
β. σε ένα τμήμα Ολοήμερο
Πρόγραμμα και σε άλλο τμήμα Κλασικό
Πρόγραμμα. Σ΄ αυτή την περίπτωση
επισημαίνεται ότι τα τμήματα ως προς το
εκπαιδευτικό τους πρόγραμμα λειτουργούν
ανεξάρτητα και τα παιδιά που φοιτούν είτε
στο Κλασικό είτε στο Ολοήμερο Πρόγραμμα
δημιουργούν αμιγή τμήματα, παρακολουθούν το
κάθε πρόγραμμα στο σύνολό του και αποχωρούν
με τη λήξη του κάθε προγράμματος
και σε καμιά περίπτωση νωρίτερα.
γ. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις
(μη λειτουργία Κλασικού Νηπιαγωγείου στην
περιοχή, μικρός αριθμός μαθητών ή
άλλες περιπτώσεις), με κοινή πρόταση του
Σχολικού Συμβούλου Προσχολικής Αγωγής και
του Διευθυντή Εκπαίδευσης μπορεί στο
ολοήμερο τμήμα να φοιτούν και νήπια
που δεν έχουν εγγραφεί στο Ολοήμερο
Πρόγραμμα. Μετά τη λήξη του Πρωινού
Προγράμματος παραμένουν στο Νηπιαγωγείο τα
νήπια-προνήπια που έχουν εγγραφεί στο
Ολοήμερο Πρόγραμμα.
Δ.
Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ολοήμερου
Νηπιαγωγείου
Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του
Ολοήμερου Νηπιαγωγείου ορίζεται με την
αριθμ. Φ. 32/190/81670/Γ1/20-7-2007
Υπουργική Απόφαση( ΦΕΚ 1420/ 8.8.2007 τ.Β΄
). ).
1.
Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου
8:00 – 8:15
8:00- 9:00 |
Προσέλευση νηπίων
Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις
γωνιές δραστηριοτήτων
Προσευχή |
9:00 – 9:30 |
Συζήτηση – Ημερήσιος Προγραμματισμός
δραστηριοτήτων |
9:30 – 10:30 |
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων |
10:30 -11:15 |
Πρόγευμα – Διάλειμμα |
11:15 -12:00 |
Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις
γωνιές δραστηριοτήτων
Παιδαγωγικά Παιχνίδια |
12:00 – 12:30 |
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων |
12:30- 13:00 |
Διάλειμμα |
13:00- 13:45 |
Προετοιμασία γεύματος - Γεύμα |
13:45- 14:30 |
Χαλάρωση – Ύπνος |
14:30- 15:15 |
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων |
15:15- 15:45 |
Συζήτηση
Αξιολόγηση των Ημερήσιων
Δραστηριοτήτων
Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας
Προετοιμασία για αποχώρηση |
15:45 -16:00 |
Αποχώρηση των νηπίων |
Ο
διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η
νηπιαγωγός ορίζεται από τις 08.00 έως τις
12.00, ενώ της 2ης νηπιαγωγού από
τις 11.45 έως τις 15.45. Ο χρόνος που
διατίθεται για τη συνεργασία των δύο
νηπιαγωγών ορίζεται από τις 11.45 έως τις
12.00.
2.
Λειτουργία Ολοήμερου Νηπιαγωγείου με Πρωινή
– Προαιρετική ζώνη
και το
πρόγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
7:00- 8:000 |
Πρωινή – Προαιρετική Ζώνη |
8:00 – 8:15
8:00- 9:00 |
Προσέλευση νηπίων
Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις
γωνιές δραστηριοτήτων
Προσευχή |
9:00 – 9:30 |
Συζήτηση, Ημερήσιος Προγραμματισμός
δραστηριοτήτων |
9:30 – 10:30 |
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων |
10:30 -11:15 |
Πρόγευμα – Διάλειμμα |
11:15 -12:00 |
Αυθόρμητες Δραστηριότητες στις
γωνιές δραστηριοτήτων
Παιδαγωγικά Παιχνίδια |
12:00 – 12:30 |
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων |
12:30- 13:00 |
Διάλειμμα |
13:00- 13:45 |
Προετοιμασία γεύματος - Γεύμα |
13:45- 14:30 |
Χαλάρωση – Ύπνος |
14:30- 15:15 |
Ανάπτυξη Διαθεματικών Δραστηριοτήτων |
15:15- 15:45 |
Συζήτηση
Αξιολόγηση των Ημερήσιων
Δραστηριοτήτων
Προγραμματισμός της επόμενης ημέρας
Προετοιμασία για αποχώρηση |
15:45 -16:00 |
Αποχώρηση των νηπίων |
Η προσέλευση των νηπίων στην
Πρωινή Ζώνη ολοκληρώνεται στις 7.30.
Ο διδακτικός χρόνος που καλύπτει η 1η
νηπιαγωγός ορίζεται από τις 07.00 έως τις
11.30, ενώ της 2ης νηπιαγωγού από
τις 11.15 έως τις 15.45. Ο χρόνος που
διατίθεται για τη συνεργασία των δύο
νηπιαγωγών ορίζεται από τις 11.15 έως τις
11.30.
Για τη λειτουργία της
Πρωινής-Προαιρετικής ζώνης στο Ολοήμερο
Νηπιαγωγείο απαιτείται η συμμετοχή
τουλάχιστον 5 νηπίων πρώτης νηπιακής ηλικίας
λαμβανομένου πάντοτε υπόψη και του
κοινωνικού χαρακτήρα του θεσμού.
3.
Το περιεχόμενο του εκπαιδευτικού
προγράμματος ορίζεται από τα ισχύοντα
Προγράμματα Σπουδών του Νηπιαγωγείου. Οι
δραστηριότητες που αφορούν στην ανάπτυξη της
θεματικής προσέγγισης προέρχονται από τα
προγράμματα σχεδιασμού και ανάπτυξης
δραστηριοτήτων Γλώσσας, Μαθηματικών, Μελέτης
Περιβάλλοντος, Έκφρασης και Δημιουργίας και
Πληροφορικής.
Η επιτυχία του Προγράμματος στηρίζεται στην
καθημερινή συνεργασία των δύο νηπιαγωγών του
τμήματος και στην ενιαία γραμμή δράσης τους.
Το Ημερήσιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα είναι
ενιαίο και προγραμματίζεται από κοινού από
τις δύο νηπιαγωγούς του τμήματος. Οι
δραστηριότητες του Προγράμματος, αυθόρμητες
και οργανωμένες, πραγματοποιούνται σε όλη τη
διάρκεια παραμονής των παιδιών στο
Νηπιαγωγείο, ώστε οι απογευματινές
δραστηριότητες να αποτελούν συνέχεια και
εξέλιξη των πρωινών δραστηριοτήτων ή και
μπορεί να έχουν συνέχεια και συνάφεια από
την μια ημέρα στην άλλη. Η ενεργητική
συμμετοχή των παιδιών είναι απαραίτητη για
την υλοποίηση όσων ορίζονται από τα ισχύοντα
Προγράμματα Σπουδών του Νηπιαγωγείου.
Οι δύο νηπιαγωγοί σε τακτά χρονικά
διαστήματα (π.χ. ανά εβδομάδα) συνεργάζονται
για να αξιολογήσουν την εργασία της
προηγούμενης εβδομάδας και να
προγραμματίσουν αυτή της επόμενης.
4. Το
Ημερήσιο Ωρολόγιο Πρόγραμμα συντάσσεται το
πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου από τον/την
Προϊστάμενο/νη του Νηπιαγωγείου σε
συνεργασία με το διδακτικό προσωπικό του
Νηπιαγωγείου. Υποβάλλεται σε τρία αντίγραφα
στο/στη Σχολικό/ή Σύμβουλο Προσχολικής
Αγωγής για θεώρηση, ο/η οποίος/α επιστρέφει
ένα θεωρημένο αντίγραφο στο Νηπιαγωγείο και
ένα αποστέλλεται για ενημέρωση στον οικείο
Διευθυντή Εκπαίδευσης ή Προϊστάμενο Γραφείο
Π.Ε.
5..
Αλλαγές στο ωράριο και
τροποποίηση του διδακτικού χρόνου μπορεί να
γίνει λόγω εκτάκτων καταστάσεων για
συγκεκριμένες ημέρες ή ώρες με απόφαση του
Υπουργού Παιδείας ή του οικείου Νομάρχη,
ύστερα από εισήγηση του οικείου
Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου
(Π.Υ.Σ.Π.Ε).
Ε. Γεύμα - Ξεκούραση - Χαλάρωση
Στο Ολοήμερο
Νηπιαγωγείο προβλέπεται χρόνος για το γεύμα
των παιδιών, που ετοιμάζουν οι γονείς από το
σπίτι. Η ώρα του γεύματος δεν καλύπτει μόνο
βιολογικές ανάγκες, αλλά έχει και
παιδαγωγική αξία επειδή διευρύνει το πεδίο
εμπειριών και γνώσεων των παιδιών, τους
δίνει την ευκαιρία να κατακτήσουν
δεξιότητες, να αναπτύξουν την αυτονομία
τους, να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και
να μάθουν να αυτοεξυπηρετούνται..
Θεωρείται
απαραίτητο να έχουν τα παιδιά πρόγευμα και
κανονικό γεύμα που θα ετοιμάζεται από το
σπίτι. Η νηπιαγωγός κατά τη διάρκεια του
γεύματος αξιοποιεί τις καθημερινές εμπειρίες
και τα διαφορετικά βιώματα των νηπίων και
τις μετατρέπει σε θετικές πηγές μάθησης.
Πρωταρχικός στόχος είναι τα νήπια σε
συνεργασία με τη νηπιαγωγό να τακτοποιούν
και να διατηρούν καθαρό το χώρο του
γεύματος, τηρώντας όλους τους βασικούς
κανόνες υγιεινής (π.χ. χρησιμοποίηση
τραπεζομάντηλων και ατομικής πετσέτας,
σχολαστική καθαριότητα), ώστε η αίθουσα να
είναι έτοιμη προ και μετά του γεύματος σε
περίπτωση που δεν υπάρχει άλλος χώρος
σίτισης. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά
συμμετέχουν ενεργά στον προγραμματισμό και
στην οργάνωση της διαδικασίας του γεύματος.
Στο Ολοήμερο
Πρόγραμμα προβλέπεται επίσης χρόνος για την
ξεκούραση των νηπίων μετά το γεύμα σε ειδικά
διαμορφωμένους χώρους. Οι νηπιαγωγοί
δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες ξεκούρασης και
χαλάρωσης, σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο τον
οποίο ονομάζουμε «γωνιά ξεκούρασης». Η γωνιά
ξεκούρασης δημιουργείται σε κατάλληλο σημείο
της αίθουσας και αποτελεί ένα χώρο ευχάριστο
και οικείο, στον οποίο τα παιδιά νιώθουν
ασφάλεια και ζεστασιά.
Παράλληλα με
την «γωνιά ξεκούρασης», κατά την ώρα της
ανάπαυσης, μπορεί να χρησιμοποιείται
συμπληρωματικά η γωνιά της βιβλιοθήκης,
ακόμη και το κουκλόσπιτο, για την περίπτωση
που κάποια παιδιά έχουν ανάγκη από
περισσότερη ησυχία ή απομόνωση.
Η ώρα της
χαλάρωσης και της ξεκούρασης έχει
παιδαγωγική αξία, καθώς τα παιδιά
εσωτερικεύουν κανόνες της κοινωνικής ζωής,
μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να αποδέχονται
τις ανάγκες των άλλων, μαθαίνουν να
αυτοπειθαρχούν και να αναπτύσσουν αισθήματα
προσφοράς και αλληλεγγύης.
ΣΤ.
Εκπαιδευτικό προσωπικό
Κάθε τμήμα
Ολοήμερου Προγράμματος στελεχώνεται από δύο
νηπιαγωγούς για την εφαρμογή του Ενιαίου
Εκπαιδευτικού Προγράμματος. Οι νηπιαγωγοί
που αναλαμβάνουν το Ολοήμερο Πρόγραμμα
ακολουθούν εναλλασσόμενο ωράριο, η δε
συχνότητα εναλλαγής στο ωράριο για
παιδαγωγικούς λόγους, δεν μπορεί να είναι
μικρότερη της μιας εβδομάδας ούτε μεγαλύτερη
του ενός μηνός.
Ζ. Εφαρμογή καινοτόμων παρεμβάσεων στο
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο
Στο πλαίσιο των
προσπαθειών για ποιοτική αναβάθμιση του
Ολοήμερου Νηπιαγωγείου και βελτίωσης της
εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής
αποτελεσματικότητας του επιχειρείται από το
Σχολικό Έτος 2007-2008 η εφαρμογή καινοτόμων
παρεμβάσεων (Φ.50/92/57655/Γ1/20-7-2007
εγκύκλιος του ΥΠ.Ε.Π.Θ.). Οι σχεδιαζόμενες
παρεμβάσεις στοχεύουν στην ενίσχυση του
ρόλου και της προσφοράς του Ολοήμερου
Νηπιαγωγείου και έχουν ως επίκεντρο την
προετοιμασία των νηπίων για την ομαλή
μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό
Σχολείο.
Στο Πρόγραμμα θα συμμετέχουν όλα τα Ολοήμερα
Νηπιαγωγεία που δήλωσαν συμμετοχή.
Συμπληρωματικά δίνεται η δυνατότητα
συμμετοχής και άλλων Ολοήμερων
Νηπιαγωγείων, εφόσον δηλώσουν συμμετοχή
έως τις 30-9-2007 και σύμφωνα με όσα
προβλέπονται στη Φ.50/92/57655/Γ1/20-7-2007
εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ.
Η. Ελάχιστος αριθμός νηπίων για τη
λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος -
Αναστολή λειτουργίας του Ολοήμερου
Νηπιαγωγείουυ
α. Ο ελάχιστος αριθμός νηπίων για τη
λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος είναι
7 μαθητές.
β.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις
(ιδιαίτερες τοπικές συνθήκες, Ολοήμερα
Νηπιαγωγεία απομακρυσμένων περιοχών της
χώρας ή όταν ιδιαίτεροι λόγοι το επιβάλλουν,
με εισήγηση του οικείου Σχολικού Συμβούλου
Προσχολικής Αγωγής και του Διευθυντή
Εκπαίδευσης ο ελάχιστος αριθμός των νηπίων
για τη λειτουργία του Ολοήμερου Προγράμματος
μπορεί να ορίζεται διαφορετικά).
Κανένα Ολοήμερο Νηπιαγωγείο δεν θα
αναστείλει τη λειτουργία του Ολοήμερου
Προγράμματος (συμπεριλαμβανομένων και αυτών
που δεν λειτούργησαν, ενώ είχαν οριστεί ως
Ολοήμερα τα προηγούμενα έτη) μη εξαιρουμένων
και αυτών, στα οποία δεν κατατέθηκαν
σχετικές δηλώσεις γονέων, αφού με την
φροντίδα και την έγκριση των Προϊστάμενων
αρχών είναι δυνατόν να φιλοξενήσουν νήπια
όμορων πληθωρικών Ολοήμερων Νηπιαγωγείων.
Επομένως, καμιά πρόταση για αναστολή
λειτουργίας δεν λαμβάνεται σε επίπεδο
Γραφείου Εκπαίδευσης.
Σε περιπτώσεις μη συμμετοχής του ελάχιστου
αριθμού νηπίων-προνηπίων στο Ολοήμερο
Πρόγραμμα ή σε άλλες περιπτώσεις που είναι
αδύνατη η λειτουργία του Ολοήμερου
Προγράμματος, μπορεί να ανασταλεί η
λειτουργία του για ένα έτος με απόφαση του
Περιφερειακού Δ/ντή Π.Ε και Δ.Ε, ύστερα από
αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή
Εκπαίδευσης και του Σχολικού Συμβούλου
Προσχολικής Αγωγής.
Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης θα
υποβάλλουν
στη Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε. μέχρι 12-10-2007
προς ενημέρωση, πίνακα των Ολοήμερων
Νηπιαγωγείων, τα οποία με απόφασή τους δεν
θα λειτουργήσουν ως Ολοήμερα και στον οποίο
θα φαίνεται ο λόγος αναστολής του
προγράμματος.
Θ. Συνεργασία με τους γονείς
Με ευθύνη των
Προϊσταμένων των Νηπιαγωγείων προτείνεται η
ανά τρίμηνο ενημέρωση των γονέων για το
πρόγραμμα και τους στόχους του Ολοήμερου με
την πραγματοποίηση σχετικών συγκεντρώσεων,
για τις οποίες μπορεί να ζητηθεί η συνδρομή
των Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής,
των Διευθυντών και των Προϊσταμένων των
Γραφείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ι. Θέματα υποδομών
Η Προϊσταμένη
του Νηπιαγωγείου σε συνεργασία με τις άλλες
νηπιαγωγούς θα ορίσει την καταλληλότερη
αίθουσα του Νηπιαγωγείου ως χώρο που θα
φιλοξενηθεί το τμήμα ή τα τμήματα του
Ολοήμερου Προγράμματος. Όπου κρίνεται
απαραίτητο χρησιμοποιούνται και οι χώροι του
Κλασικού Τμήματος μετά τη λήξη του Κλασικού
Προγράμματος, ώστε να εξασφαλίζονται οι
καλύτερες δυνατές συνθήκες παραμονής των
παιδιών στο Νηπιαγωγείο. Στις περιπτώσεις
που παρατηρηθούν παρεκκλίσεις της οδηγίας
αυτής ενημερώνεται η Σχολική Σύμβουλος
Προσχολικής Αγωγής, η οποία επιλαμβάνεται
όλων των σχετικών θεμάτων..
Εσωτ. Διανομήή
1.
Γραφείο κας Υπουργού
2.
Γραφείο κ.
Υφυπουργού
Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
3.
Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα
4.
Γραφείο κ. Ειδικού Γραμματέα Σπουδών,
Επιμόρφωσης και Καινοτομιών
5.
Γενικό Διευθυντή Διοίκησης Προσωπικού
Πρωτ/θμιας και Δευτ/θμιας
Εκπ/σης ΚΩΝ/ΝΟΣ
ΡΑΜΜΑΣ
6.
Διεύθυνση Προσωπικού Π.Ε.
7.
Διεύθυνση Ξένων και Μειονοτικών Σχολείων
8.
Διεύθυνση ΠΟΔΕ
9.
Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής
10.
Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής
11.
Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπαίδευσης
12.
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (Τμ. Α/θμιας Εκπ/σης)
13.
Διεύθυνση Συμβουλευτικού Επαγγελματικού
Προσανατολισμού και Εκπ/κών
Δραστηριοτήτων
14.
Διεύθυνση Σπουδών Δ.Ε.
15.
Διεύθυνση Σπουδών Π.Ε.
(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα
από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση
πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames).
Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε
ΕΔΩ. Ευχαριστούμε)