|
ΝΟΜΟΣ 1566/1985 - ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ (Αρθρο 11) |
ΝΟΜΟΣ 1566/1985
ΦΕΚ Α' 167/30.09.1985 ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ.1566/1985
Δομή και λειτουργία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
και άλλες διατάξεις
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ'
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
'’ρθρο 11.
'Όργανα, επιλογή, τοποθέτηση, υπηρεσιακή
κατάσταση, καθήκοντα.
'Όργανα διοίκησης κάθε σχολείου πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
είναι ο διευθυντής, ο υποδιευθυντής και ο σύλλογος των διδασκόντων.
Α'. Διευθυντές και υποδιευθυντές.
1. Διευθυντές των τετραθέσιων και πάνω δημοτικών σχολείων ορίζονται
εκπαιδευτικοί του κλάδου δασκάλων με βαθμό Α'.
2. Διευθυντές των γυμνασίων και των γενικών και κλασικών λυκείων ορίζονται
εκπαιδευτικοί των κλάδων ΑΤ1 έως ΑΤ11, ΑΤ15 και ΑΤ16 με βαθμό Α'.
3. Διευθυντές των τεχνικών - επαγγελματικών λυκείων και των ενιαίων πολυκλαδικών
λυκείων ορίζονται εκπαιδευτικοί των κλάδων ΑΤ1 έως ΑΤ14, ΑΤ17, ΑΤ18 και ΑΡ1 με
βαθμό Α'.
"Στα τεχνικά-επαγγελματικά λύκεια, τα ενιαία
πολυκλαδικά λύκεια και τις τεχνικές-επαγγελματικές σχολές, όπου λειτουργούν
σχολικά εργαστήρια, τοποθετείται υποδιευθυντής που ανήκει στους κλάδους ΑΤ12,
ΑΤ14, ΑΤ17, ΑΤ18 και ΑΡ1, εφ'όσον ο διευθυντής δεν ανήκει στους κλάδους αυτούς".
***Το δεύτερο εδάφιο της παρ.3 της περ.Α του άρθρου 11 προστέθηκε με το άρθρο 6
παρ.1 του Ν. 1674/1986 (Α' 203).
4. Διευθυντές των τεχνικών - επαγγελματικών σχολών ορίζονται εκπαιδευτικοί των
κλάδων ΑΤ1 έως ΑΤ14, ΑΤ17, ΑΤ18 και ΑΡ1 με βαθμό Α '.
5. Διευθυντές των Σ.Ε.Κ. ορίζονται εκπαιδευτικοί των κλάδων ΑΤ12, ΑΤ14, ΑΤ17,
ΑΤ18 κα, ΑΡ1 με βαθμό Α'.
6. Υποδιευθυντές των δεκαθέσιων και πάνω δημοτικών σχολείων ορίζονται
εκπαιδευτικοί του κλάδου δασκάλων με βαθμό Α'.
7. Υποδιευθυντές των γυμνασίων, των γενικών και κλασικών λυκείων, των τεχνικών -
επαγγελματικών λυκείων, των ενιαίων πολυκλαδικών λυκείων και των τεχνικών -
επαγγελματικών σχολών που έχουν εννέα τμήματα και πάνω ορίζονται εκπαιδευτικοί
των αντίστοιχων κλάδων, όπως προβλέπεται στις προηγούμενες παραγράφους 2, 3 και
4, με βαθμό Α'. Σε γυμνάσια, λύκεια κάθε τύπου και κατεύθυνσης και σε τεχνικές -
επαγγελματικές σχολές που έχουν περισσότερα από δώδεκα τμήματα τάξεων, μπορεί,
αν συντρέχουν ειδικοί λειτουργικοί λόγοι, να ορίζεται και δεύτερος υποδιευθυντής
και προκειμένου για ενιαία πολυκλαδικά λύκεια με περισσότερα από δεκαπέντε
τμήματα τάξεων και τρίτος.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Κατά το άρθρο 28 παρ. 1 του Ν.
1836/1989 (ΦΕΚ Α 89): "1.Οι διατάξεις των παραγράφων 4 και 7 της περίπτ. Α' και
των παραγρ. 1, 2 και 3 της περίπτ. Δ' του άρθρου 11 του ν. 1566/ 1985 (ΦΕΚ 167
Α'/1985) εφαρμόζονται ανάλογα και στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Ο.Α.Ε.Δ. Η
επιλογή και τοποθέτηση των διευθυντών και υποδιευθυντών των εκπαιδευτικών
μονάδων του Ο.Α.Ε.Δ. ενεργείται από το υπηρεσιακό συμβούλιο του οργανισμού. Οι
διευθυντές, υποδιευθυντές και σύμφωνα με τον κανονισμό του Ο.Α.Ε.Δ. οι
προϊστάμενοι υπεύθυνοι τμημάτων εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών μονάδων του
Ο.Α.Ε.Δ., εκτός από τις αποδοχές τους, παίρνουν κατά τη διάρκεια της τετραετίας
και επίδομα θέσης, που ορίζεται με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εργασίας και
Οικονομικών".
8. Υπεύθυνοι τομέων των Σ.Ε.Κ. ορίζονται εκπαιδευτικοί των κλάδων ΑΤ12, ΑΤ14,
ΑΤ17, ΑΤ18 και ΑΡ1 με βαθμό Α'.
9. Προϊστάμενοι μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών σχολείων, καθώς και
των νηπιαγωγείων είναι εκπαιδευτικοί των κλάδων δασκάλων ή νηπιαγωγών
αντίστοιχα, με οποιοδήποτε βαθμό.
Β'. Επιλογή - τοποθέτηση.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο μόνο παρ. 17 της
Υ.Α. Δ/5716 (ΠΑΙΔ) της 15/21.4.88 (Β 217): "Από τη δημοσίευση αυτής της
απόφασης, στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, δεν εφαρμόζονται από τον Ν. 1566/1985
οι διατάξεις: α) του κεφαλαίου Β' του αρθρου 11, με την επιφύλαξη των παραγράφων
2 και 4 αυτής της απόφασης, β) των παραγράφων 1 και 3 του κεφαλαίου Γ' του
άρθρου 11 και γ) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 1 του κεφαλαίου Ε'".
1. Για την επιλογή των διευθυντών και υποδιευθυντών των σχολικών μονάδων και των
διευθυντών και υπεύθυνων τομέων Σ.Ε.Κ. το οικείο περιφερειακό υπηρεσιακό
συμβούλιο κρίνει έως το τέλος Φεβρουαρίου κάθε δεύτερου έτους τους
εκπαιδευτικούς της περιφέρειάς του που έχουν τα προσόντα για τις παραπάνω θέσεις
καθώς και διετία στο βαθμό Α' έως το τέλος του ίδιου σχολικού έτους και
συντάσσει με αλφαβητική σειρά τους παρακάτω πίνακες υποψηφίων:
α) διευθυντών σχολικών μονάδων,
β) υποδιευθυντών σχολικών μονάδων,
γ) διευθυντών Σ.Ε.Κ.
δ) υπεύθυνων τομέων Σ.Ε.Κ.
Σε κάθε πίνακα περιλαμβάνεται τριπλάσιος αριθμός υποψηφίων από το συνολικό
αριθμό των θέσεων κατά περίπτωση.
2. Κατά τη σύνταξη των πινάκων αυτών το
περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο εκτιμά, την υπηρεσιακή κατάρτιση των
εκπαιδευτικών, τη γνώση τους για τα εκπαιδευτικά πράγματα, την ικανοτητά τους
για ανάληψη διοικητικών καθηκόντων, το εκπαιδευτικό τους έργο, την κοινωνική
προσφορά και την προσωπικότητά τους, τις μεταπτυχιακές σπουδές, τη μετεκπαίδευση
και την επιμόρφωση, καθώς και την αξιόλογη συγγραφική εργασία.
3. 'Έως το τέλος Μαρτίου του ίδιου έτους οι εκπαιδευτικοί, που έχουν βαθμό Α'
και διετή υπηρεσία στο βαθμό αυτόν και επιθυμούν να ασκήσουν καθήκοντα
διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. ή καθήκοντα υποδιευθυντών σχολικών
μονάδων και υπεύθυνων τομέων Σ.Ε.Κ., μπορούν να υποβάλουν σχετική αίτηση. Στην
αίτηση αυτή επισυνάπτονται από τους υποψηφίους ιδιόγραφο βιογραφικό σημείωμα και
α) από τους υποψήφιους διευθυντές δήλωση που περιλαμβάνει κατά σειρά προτίμησης
ένα μέχρι πέντε νομούς ή νομαρχιακά διαμερίσματα, στις σχολικές μονάδες των
οποίων επιθυμούν να τοποθετηθούν και β) από τους υποψήφιους υποδιευθυντές και
υπεύθυνους τομέων Σ.Ε.Κ. δήλωση που περιλαμβάνει μια ή περισσότερες σχολικές
μονάδες ή Σ.Ε.Κ. της ίδιας ή και άλλων πόλεων και κωμοπόλεων του ίδιου νομού ή
νομαρχιακού διαμερίσματος, όπου επιθυμούν να τοποθετηθούν.
4. Το περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο μέσα στο μήνα Απρίλιο του ιδίου έτους
καταρτίζει με αξιολογική σειρά και με βάση τα κριτήρια της παραγράφου 2 α)
πίνακες υποψηφίων που δεν υπέβαλαν αίτηση, αλλά περιλαμβάνονται στους πίνακες
της παραγράφου 1 και β) πίνακα των υποψηφίων που υπέβαλαν σχετική αίτηση.
Υποψήφιοι που υπέβαλαν αιτήσεις χωρίς να περιλαμβάνονται στους πίνακες της
παραγράφου 1 αξιολογούνται και κατατάσσονται στον πίνακα του παραπάνω στοιχείου
β'.
5. Ο προϊστάμενος της οικείας διεύθυνσης της εκπαίδευσης υποβάλλει τους πίνακες
υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ., που καταρτίστηκαν με βάση τις
αιτήσεις τους, στο αρμόδιο κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο και τους πίνακες των
υποψηφίων διευθυντών, που καταρτίστηκαν χωρίς αίτηση τους, καθώς και όλους τους
πίνακες υποδιευθυντών σχολικών μονάδων και υπεύθυνων τομέων Σ.Ε.Κ., στο νομάρχη.
Με απόφαση του νομάρχη κυρώνονται οι πίνακες που υποβάλλονται σε αυτόν και
ισχύουν για τα δύο επόμενα σχολικά έτη.
6. Το αρμόδιο κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο μέσα στο μήνα Μάιο του ίδιου έτους
καταρτίζει πίνακα των υποψήφιων διευθυντών σχολικών μονάδων και Σ.Ε.Κ. με
αξιολογική σειρά, αφού λάβει υπόψη τα προσόντα τους, όπως αναφέρονται στην
παράγραφο 2 και τις δηλώσεις προτίμησης και συμβουλευτεί τους πίνακες των
περιφερειακών υπηρεσιακών συμβουλίων της παραγράφου 4. Οι πίνακες αυτοί
κυρώνονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και ισχύουν
για τα δύο επόμενα σχολικά έτη.
Το κεντρικό συμβούλιο μπορεί να αλλάξει την αξιολογική σειρά υποψηφίων, όπως
αυτή καθορίστηκε από περιφερειακό συμβούλιο, στις περιπτώσεις που εξετάζει
ενστάσεις ενδιαφερομένων, οι οποίες υποβάλλονται στη διεύθυνση εκπαίδευσης εντός
δέκα ημερών από την κατάρτιση των πινάκων των περιφερειακών συμβουλίων και
συνυποβάλλονται στο κεντρικό συμβούλιο μαζί με τους πίνακες αυτούς.
7. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται
ύστερα από πρόταση του κεντρικού υπηρεσιακού συμβουλίου, αρμόδιου για θέματα
τοποθέτησης και μετάθεσης εκπαιδευτικών, τίθενται στη διάθεση των περιφερειακών
υπηρεσιακών συμβουλίων μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου υποψήφιοι
διευθυντές, ισάριθμοι προς τις κενές θέσεις της περιοχής με τη σειρά που έχουν
καταταγεί στους οικείους πίνακες και σε νομούς ή νομαρχιακά διαμερίσματα που
αναφέρονται στις δηλώσεις τους. Το περιφερειακό υπηρεσιακό συμβούλιο
συγκεντρώνει από τους υποψήφιους αυτούς δηλώσεις για την τοποθέτηση τους κατά
σειρά προτίμησης στις υπάρχουσες κενές θέσεις και προτείνει μέχρι τέλος Ιουνίου
την τοποθέτηση τους. Αν οι ίδιες θέσεις ζητούνται από περισσότερους υποψήφιους,
εφαρμόζονται για την τοποθέτηση οι διατάξεις που ισχύουν για τις μεταθέσεις
εκπαιδευτικών. Οι προτάσεις του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου εκτελούνται
με απόφαση του νομάρχη.
8. Μετά την τοποθέτηση των διευθυντών των σχολείων τοποθετούνται οι
υποδιευθυντές σχολικών μονάδων και οι υπεύθυνοι τομέων Σ.Ε.Κ. στο πρώτο
δεκαήμερο Ιουλίου του ίδιου έτους, με απόφαση του νομάρχη, ύστερα από πρόταση
του οικείου περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου από τους πίνακες που
καταρτίστηκαν ύστερα από αιτήσεις των ενδιαφερομένων, κατά τη σειρά εγγραφής
τους σε αυτούς και με βάση τις δηλώσεις προτίμησης.
9. Σε περίπτωση που δεν πληρούνται όλες οι κενές θέσεις κατά τη διαδικασία των
παραγράφων 7 και 8, τοποθετούνται στις απομένουσες κενές θέσεις με απόφαση του
νομάρχη, ύστερα από πρόταση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου, υποψήφιοι
που περιλαμβάνονται στους πίνακες α της παραγράφου 4. Η τοποθέτηση γίνεται
ύστερα από δηλώσεις όσων περιλαμβάνονται στους πίνακες αυτούς για την τοποθέτησή
τους κατά σειρά προτίμησης στις κενές θέσεις και με εφαρμογή των διατάξεων για
τις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.
10. Σε θέσεις που κενούνται κατά τη διάρκεια ισχύος των πινάκων τοποθετούνται
νέοι διευθυντές, υποδιευθυντές ή υπεύθυνοι τομέων Σ.Ε.Κ. κατά τη σειρά του
οικείου πίνακα και με την ίδια διαδικασία.
11 . Σε κάθε περίπτωση σύνταξης πινάκων σύμφωνα με τις παραγράφους 1, 4 και 6, η
εγγραφή υποψήφιου σε ένα πίνακα, δεν εμποδίζει την εγγραφή του και στους
υπόλοιπους.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο μόνο παρ. 17 της
Υ.Α. Δ/5716 (ΠΑΙΔ) της 15/21.4.88 (Β 217): "Από τη δημοσίευση αυτής της
απόφασης, στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, δεν εφαρμόζονται από τον Ν. 1566/1985
οι διατάξεις: α) του κεφαλαίου Β' του αρθρου 11, με την επιφύλαξη των παραγράφων
2 και 4 αυτής της απόφασης, β) των παραγράφων 1 και 3 του κεφαλαίου Γ' του
άρθρου 11 και γ) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 1 του κεφαλαίου Ε'".
Γ'. Υπηρεσιακή κατάσταση.
1. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και των Σ.Ε.Κ., οι υποδιευθυντές των
σχολικών μονάδων και οι υπεύθυνοι των τομέων Σ.Ε.Κ., που τοποθετούνται σύμφωνα
με τις διατάξεις αυτού του άρθρου, ασκούν τα καθήκοντά τους για μία τετραετία αν
προέρχονται από τον πίνακα β' και για μία διετία αν προέρχονται από τον πίνακα
α', όπως οι πίνακες αυτοί καθορίζονται στην παράγρ. 4 της προηγούμενης
περίπτωσης Β'. Η τετραετία ή διετία, κατά περίπτωση, αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου
του επόμενου από την τοποθέτηση τους σχολικού έτους και λήγει την 31η Αυγούστου
του τέταρτου ή του δευτέρου, κατά περίπτωση, σχολικού έτους.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο μόνο παρ. 17 της
Υ.Α. Δ/5716 (ΠΑΙΔ) της 15/21.4.88 (Β 217): "Από τη δημοσίευση αυτής της
απόφασης, στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, δεν εφαρμόζονται από τον Ν. 1566/1985
οι διατάξεις: α) του κεφαλαίου Β' του αρθρου 11, με την επιφύλαξη των παραγράφων
2 και 4 αυτής της απόφασης, β) των παραγράφων 1 και 3 του κεφαλαίου Γ' του
άρθρου 11 και γ) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 1 του κεφαλαίου Ε'".
2. Κατά τη διάρκεια της θητείας τους διατηρούν τις οργανικές θέσεις
εκπαιδευτικών, από τις οποίες προέρχονται και εξελίσσονται βαθμολογικά και
μισθολογικά σε αυτές σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Μπορούν ως
εκπαιδευτικοί να μετατεθούν σε κενές θέσεις εκπαιδευτικών άλλου σχολείου του
ίδιου ή άλλου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, στις οποίες και αναλαμβάνουν
υπηρεσία μετά τη λήξη της τετραετίας.
3. 'Όσοι ασκούν καθήκοντα διευθυντών και υποδιευθυντών μπορούν να μετατεθούν για
την άσκηση των ίδιων καθηκόντων στη διάρκεια της τετραετίας σε κενές θέσεις του
ίδιου ή και άλλου νομού ή νομαρχιακού διαμερίσματος, σύμφωνα με την αρχική τους
δήλωση προτίμησης αλλά και οπουδήποτε αλλού, αν αυτό επιβάλλεται από υπηρεσιακή
ανάγκη.
4. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων και των Σ.Ε.Κ., ο υποδιευθυντές των
σχολικών μονάδων και οι υπεύθυνοι τομέων των Σ.Ε.Κ., εκτός από τις αποδοχές τους
ως εκπαιδευτικοί, παίρνουν κατά τη διάρκεια της τετραετίας και επίδομα θέσης που
ορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και
Οικονομικών. Οι προϊστάμενοι των νομοθεσιών, διθέσιων και τριθέσιων δημοτικών
σχολείων και των νηπιαγωγείων, εκτός από τις αποδοχές τους ως εκπαιδευτικοί,
παίρνουν κατά τη διάρκεια της τετραετίας και το επίδομα θέσης που ορίζεται με
κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Η παρ.9 του άρθρου 7 του
Ν.2043/1992 (ΦΕΚ Α 79) ορίζει ότι:"Στους διευθυντές και υποδιευθυντές των
ιδιωτικών σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη
διάρκεια άσκησης των καθηκόντων τους, καταβάλλεται το επίδομα θέσης, που
προβλέπεται από την παράγραφο 4 της περ. Γ του άρθρου 11 του ν. 1566/1985 για
τους αντίστοιχους διευθυντές και υποδιευθυντές δημόσιων σχολικών μονάδων.
5. Με σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του αρμόδιου υπηρεσιακού συμβουλίου
διευθυντής, υποδιευθυντής, προϊστάμενος σχολικής μονάδας, διευθυντής και
υπεύθυνος τομέα Σ.Ε.Κ. μπορεί να απαλλαγεί από τα καθήκοντά του ή να μετατεθεί
σε άλλη σχολική μονάδα ή Σ.Ε.Κ. κατά περίπτωση για το συμφέρον της υπηρεσίας.
Η μετάθεση γίνεται χωρίς δαπάνη του Δημοσίου, εφόσον διαπιστωθεί ότι εξαιτίας
ενεργειών ή παραλείψεών του είναι υπηρεσιακά αναγκαία.
Δ' Καθήκοντα.
1. Ο διευθυντής του σχολείου είναι ιδίως υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του
σχολείου, το συντονισμό της σχολικής ζωής, την τήρηση των νόμων, των εγκυκλίων
και των υπηρεσιακών εντολών και την εφαρμογή των αποφάσεων του συλλόγου των
διδασκόντων, που εκδίδονται σύμφωνα με την υπουργική απόφαση για τις
αρμοδιότητες του συλλόγου των διδασκόντων. Μετέχει επίσης στην αξιολόγηση του
έργου των εκπαιδευτικών του σχολείου του και συνεργάζεται με τους σχολικούς
συμβούλους.
2. Ο υποδιευθυντής αναπληρώνει το διευθυντή του σχολείου, όταν δεν υπάρχει,
απουσιάζει ή κωλύεται. Εάν υπηρετούν υποδιευθυντές περισσότεροι του ενός, ο
αναπληρωτής ορίζεται από το διευθυντή. Αν δεν υπάρχει διευθυντής, ο αναπληρωτής
ορίζεται με απόφαση του νομάρχη. Βοηθεί το διευθυντή στην άσκηση των καθηκόντων
του και είναι υπεύθυνος για την διεξαγωγή της διοικητικής υπηρεσίας του
σχολείου.
3."Τα ειδικότερα καθήκοντα των διευθυντών,
υποδιευθυντών και προϊσταμένων των σχολείων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με εξαίρεση τα καθήκοντα τους, που έχουν
σχέση με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, τα οποία καθορίζονται με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται ύστερα
από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, με το οποίο
ρυθμίζονται και όλα τα θέματα αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτικών και
ορίζονται τα κριτήρια της αξιολόγησης, η διαδικασία, ο τύπος, ο χρόνος, το
περιεχόμενο και τα όργανα της αξιολόγησης, τα δικαιώματα και οι εγγυήσεις υπερ
των αξιολογουμένων και κάθε άλλη αναγκαία για την αξιολόγηση αυτή λεπτομέρεια.
***Η παρ. 3 αντικαταστάθηκε ως άνω με την παρ. 6 του άρθρου 6 του Ν. 2043/1992
(ΦΕΚ Α 79)
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ:Κατά το άρθρο 28 παρ. 1 του Ν. 1836/1989 (ΦΕΚ Α 89): "1.Οι
διατάξεις των παραγράφων 4 και 7 της περίπτ. Α' και των παραγρ. 1, 2 και 3 της
περίπτ. Δ' του άρθρου 11 του ν. 1566/ 1985 (ΦΕΚ 167 Α'/1985) εφαρμόζονται
ανάλογα και στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Ο.Α.Ε.Δ. Η επιλογή και τοποθέτηση των
διευθυντών και υποδιευθυντών των εκπαιδευτικών μονάδων του Ο.Α.Ε.Δ. ενεργείται
από το υπηρεσιακό συμβούλιο του οργανισμού. Οι διευθυντές, υποδιευθυντές και
σύμφωνα με τον κανονισμό του Ο.Α.Ε.Δ. οι προϊστάμενοι υπεύθυνοι τμημάτων
εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών μονάδων του Ο.Α.Ε.Δ., εκτός από τις αποδοχές τους,
παίρνουν κατά τη διάρκεια της τετραετίας και επίδομα θέσης, που ορίζεται με
κοινές αποφάσεις των Υπουργών Εργασίας και Οικονομικών".
Ε'. Αναπλήρωση.
1. Αν δεν υπάρχει διευθυντής σχολικής μονάδας ή Σ.Ε.Κ. ή απουσιάζει ή κωλύεται
και δεν υπάρχει υποδιευθυντής, με απόφαση του νομάρχη, που εκδίδεται ύστερα από
εισήγηση του περιφερειακού υπηρεσιακού συμβουλίου, ανατίθεται η προσωρινή άσκηση
καθηκόντων σε εκπαιδευτικό που υπηρετεί σε σχολείο του νομού ή νομαρχιακού
διαμερίσματος και έχει τα απαιτούμενα προσόντα. Η προσωρινή αναπλήρωση δεν
μπορεί να διαρκέσει πέραν από τη λήξη του διδακτικού έτους. Για το χρονικό
διάστημα που ασκεί τα καθήκοντά του ο προσωρινός διευθυντής, παίρνει το επίδομα
που προβλέπεται για την αντίστοιχη θέση.
***ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Κατά το άρθρο μόνο παρ. 17 της
Υ.Α. Δ/5716 (ΠΑΙΔ) της 15/21.4.88 (Β 217): "Από τη δημοσίευση αυτής της
απόφασης, στην εφημερίδα της κυβερνήσεως, δεν εφαρμόζονται από τον Ν. 1566/1985
οι διατάξεις: α) του κεφαλαίου Β' του άρθρου 11, με την επιφύλαξη των παραγράφων
2 και 4 αυτής της απόφασης, β) των παραγράφων 1 και 3 του κεφαλαίου Γ' του
άρθρου 11 και γ) του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 1 του κεφαλαίου Ε'".
2. Αν δεν υπάρχει υποδιευθυντής σχολικής μονάδας ή υπεύθυνος τομέα Σ.Ε.Κ. ή
απουσιάζει, τα καθήκοντα αυτά ασκεί ο ανώτερος σε βαθμό από τους εκπαιδευτικούς
που υπηρετούν στην ίδια μονάδα ή σε σχολείο που εξυπηρετείται από το Σ.Ε.Κ. κατά
περίπτωση. Αν υπάρχουν ομοιόβαθμοι, καθήκοντα υποδιευθυντή ή υπεύθυνου τομέα
Σ.Ε.Κ. ασκεί εκείνος που ορίζεται με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας
διεύθυνσης ή γραφείου εκπαίδευσης ύστερα από γνώμη του οικείου περιφερειακού
υπηρεσιακού συμβουλίου.
Τα δύο τελευταία εδάφια της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται και για τους
αναπληρωτές υποδιευθυντών και υπεύθυνων τομέων Σ.Ε.Κ.
3. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται ανάλογα και για την
ανάθεση καθηκόντων υπευθύνων εργαστηρίων κατεύθυνσης στα Τεχνικά - Επαγγελματικά
λύκεια, στα ενιαία πολυκλαδικά λύκεια και στις τεχνικές - επαγγελματικές σχολές
σε εκπαιδευτικούς εργαστηρίων του κλάδου ΑΡ1.
ΣΤ' Σύλλογοι διδασκόντων.
1. Ο σύλλογος διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες
στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και έχει ως πρόεδρο το διευθυντή του
σχολείου. Όταν στις συνεδριάσεις του συλλόγου εξετάζονται ειδικά θέματα μαθητών
μετέχουν και δύο εκπρόσωποί τους που ορίζονται από το διοικητικό συμβούλιο των
μαθητικών κοινοτήτων.
2. Ο σύλλογος των διδασκόντων συνεδριάζει, ύστερα από πρόσκληση του προέδρου
του, τακτικά τουλάχιστο μία φορά πριν από την έναρξη των μαθημάτων και μία φορά
στο τέλος κάθε τριμήνου και έκτακτα, όταν το κρίνει σκόπιμο ο πρόεδρος ή το
ζητήσει εγγράφως για συγκεκριμένα θέματα τουλάχιστον το ένα τρίτο των μελών του.
Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες
διδασκαλίας των μαθημάτων.
3. Ο σύλλογος διδασκόντων αποτελεί συλλογικό όργανο για τη χάραξη κατευθύνσεων
για την καλύτερη εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής και την καλύτερη
λειτουργία του σχολείου. Έχει την ευθύνη για την εφαρμογή του ωρολόγιου και
αναλυτικού προγράμματος, την υγεία και προστασία των μαθητών, την καθαριότητα
των σχολικών χώρων και την οργάνωση της σχολικής ζωής. Ιεραρχεί τις σχολικές
ανάγκες και φροντίζει για την αντιμετώπιση τους. Αξιοποιεί τις δυνατότητες
συνεργασίας ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και τους κοινωνικούς φορείς του
τόπου. Μπορεί να αποφασίσει το χωρισμό των μελών του σε τομείς γνώσεων, με στόχο
τον καλύτερο συντονισμό της διδασκαλίας και της εφαρμογής των εκπαιδευτικών
μεθόδων.
4. Ο τρόπος λειτουργίας του συλλόγου διδασκόντων, οι ειδικότερες αρμοδιότητές
του και τα ειδικά θέματα, στη συζήτηση των οποίων παρίστανται εκπρόσωποι των
μαθητών, ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Αθήνα, 26 Σεπτεμβρίου 1985
O ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΑΡΤΖΕΤΑΚΗΣ
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα
από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση
πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames).
Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε
ΕΔΩ. Ευχαριστούμε) |