|
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Αρθρα 5-6-7-8) |
νόμος 2817/2000
ΦΕΚ Α'78/14.03.2000 ΝΟΜΟΣ ΥΠ' ΑΡΙΘ.2817/2000
Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες
διατάξεις
Νομοθεσία
σχετική με ΕΕΕΕΚ
|
Περισσότερα:
|
|
Ν.1566/85, Αρθρα 32-36, Ειδική Αγωγή |
|
Ν.2817/2000, ΦΕΚ
Α'78/14.03.2000,.
"Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις" (Αρθρα:
1,
2,
3-4,
5-8,
9-11,
12-18) |
|
Νόμος
3699-2008
Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με
αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. |
|
ΝΟΜΟΣ 3577/2007
Δημιουργία Φορέα Διαχείρισης Ολοκληρωμένου
Προγράμματος Δια βίου Μάθησης, ρύθμιση θεμάτων
ιδιωτικής
εκπαίδευσης και φορέων εποπτείας Υπουργείου
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και άλλες
διατάξεις. |
|
ΝΟΜΟΣ 2643 Μέριμνα
για την απασχόληση προσώπων ειδικών κατηγοριών
και άλλες διατάξεις. |
|
N3194-2003 |
|
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, 4/10/2004, Οδηγίες ΙΚΑ |
|
ΦΕΚ 765-19-6-2002
Καθορισμός εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος
ΕΕΕΕΚ |
|
ΦΕΚ 1319 10 /10/
2002 Ένταξη - φοίτηση - αποφοίτηση από Σχολεία
ΣΜΕΑ |
|
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ
ΑΓΩΓΗΣ |
|
ΦΕΚ
39
5/3/2001 Διορισμοί |
|
ΦΕΚ 1503 8/10/2001
Οργάνωση ΚΔΑΥ |
|
Λήξη διδακτικού
έτους Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
- ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. |
|
ΦΕΚ 94 22-5-97
Τροποποίηση του Π.Δ. 50/96 Μεταθέσεις και
τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης |
Επιπλέον πηγή:
ΕΕΕΕΚ Κατερίνης-
(Εξαίρετος ιστότοπος!!! Επισκεφθείτε τον!) |
www.fa3.gr
Ιστοσελίδα Αθ. Διονυσόπουλου,
Σχολ Συμβούλου Φυσικής Αγωγής (ΠΕ11)
|
|
|
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Εκδίδουμε τον ακόλουθο νόμο που ψήφισε η Βουλή:
Αρθρα:
1,
2,
3-4,
5-8,
9-11,
12-18
Αρθρο 5
Μεταβατικές, καταργούμενες και άλλες διατάξεις
1. Ειδικές τάξεις, που λειτουργούν κατά την έναρξη ισχύος του
παρόντος νόμου, μετατρέπονται σε τμήματα ένταξης της περίπτωσης γ.
της παρ. 11 του άρθρου 1 ή καταργούνται, με απόφαση του Υπουργού
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισηγήσεις του οικείου
Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής και του προϊσταμένου της οικείας
Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
2. Για τη στελέχωση των Κ.Δ.Α.Υ. κατά την πρώτη εφαρμογή του
παρόντος νόμου μπορεί να μετατεθούν μέλη του ειδικού εκπαιδευτικού
προσωπικού των Σ.Μ.Ε.Α., με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων, ύστερα από πρόταση του Υ.Σ.Ε.Ε.Π..
α) Η Σχολή Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, που ιδρύθηκε και
λειτουργεί κατά τις διατάξεις του π.δ. 137/1983 (ΦΕΚ 60 Α),
μετατρέπεται σε Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και
Κατάρτισης του παρόντος νόμου με έδρα την Καλλιθέα Αθηνών και
περιλαμβάνει τα τμήματα ειδικότητας: αα) Ξυλουργικής, ββ)
Κεραμικής-Αγγειοπλαστικής, γγ) Κοπτικής - Ραπτικής - Πλεκτικής, δδ)
Κηπουρικής και εε) Υδραυλικής. Στο εργαστήριο αυτό μπορεί να
προστίθενται και άλλα τμήματα ειδικότητας με τη διαδικασία του
άρθρου 1 παρ. 18.
Η διάρκεια της φοίτησης οτα τμήματα ειδικότητας καθορίζεται από
πέντε (5) μέχρι οκτώ (8) σχολικά έτη, ανάλογα με τις μαθησιακές
δυσκολίες των μαθητών, με απόφαση του Προϊσταμένου της οικείας
Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ύστερα από εισήγηση του
οικείου Κ.Δ.Α.Υ. και πράξη του συλλόγου των διδασκόντων.
Οι υπηρετούντες σε οργανικές θέσεις μόνιμου προσωπικού του άρθρου 4
του π.δ. 137/1983 (ΦΕΚ 60 Α') ανήκουν εφεξής στο Εργαστήριο Ειδικής
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Καλλιθέας και υπάγονται
στους οικείους κλάδους ως εξής:
του κλάδου Δασκάλων στον κλάδο Δασκάλων του άρθρου 13 του ν.
1566/1985,
του κλάδου Φυσικής Αγωγής στον κλάδο ΠΕ 11 του άρθρου 14 του ν.
1566/1985,
του κλάδου Μουσικής στον κλάδο ΠΕ 16 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985,
του κλάδου Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών στον κλάδο ΠΕ 18 του άρθρου 14
του ν. 1566/1985,
του κλάδου Εργασιοθεραπευτών στον κλάδο ΠΕ 29 του άρθρου 3 του
παρόντος νόμου,
του κλάδου Βοηθών Τεχνικών Εκπαιδευτικών στον κλάδο ΔΕ1 ειδικού
βοηθητικού προσωπικού του άρθρου 3 του παρόντος νόμου,
του κλάδου Διοικητικών Υπαλλήλων στον κλάδο ΔΕ1 Διοικητικό του
άρθρου 20 του ν. 1566/1985 και
του κλάδου στον κλάδο ΥΕ 1 του άρθρου 20 του ν. 1566/1985.
Διατηρούνται οι θέσεις προσωπικού με σχέση ιδιωτικού δικαίου του
άρθρου 4 του π.δ.137/1983, τρεις (3) καθαριστριών και τέσσερις (4)
μαγείρων - τραπεζοκόμων και οι κατέχοντες τις θέσεις αυτές
εξακολουθούν να υπηρετούν στο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Καλλιθέας.
Ο κλάδος Βοηθών παιδαγωγών του άρθρου 4 του π.δ. 137/1983 και οι
τρεις (3) θέσεις αυτού καταργούνται.
Ο ασκών καθήκοντα Διευθυντή της Σχολής Ειδικής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης εξακολουθεί να ασκεί καθήκοντα Διευθυντή του εργαστηρίου
Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Καλλιθέας μέχρι το
τέλος του σχολικού έτους 2001-2002.
Οι μαθητές που φοιτούν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου στη
Σχολή Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης του π.δ. 137/1983,
θεωρούνται αυτοδικαίως εγγεγραμμένοι στην αντίστοιχη τάξη του
Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης
Καλλιθέας και συνεχίζουν τη φοίτησή τους κατά τα οριζόμενα στην
περίπτωση β'.
Στους ήδη αποφοιτήσαντες από τη Σχολή Ειδικής Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης του π.δ. 137/1983 χορηγείται απολυτήριος τίτλος, όπως
αυτός προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 1 παράγραφος 23.
4. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου καταργούνται οι
διατάξεις:
του άρθρου 32 του ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 A'),
της παραγράφου 1 του άρθρου 33 του ν.1566/1985,
των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 34 του ν. 1566/1985,
των παραγράφων 4, 5, 11, 12 και 13 του άρθρου 35 του ν.1566/1985,
της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν. 1894/1990 (ΦΕΚ 110 Α'),
του π.δ. 149/1991 (ΦΕΚ 60 Α').
5. Προεδρικά διατάγματα και κανονιστικές αποφάσεις, που έχουν
εκδοθεί με βάση τις καταργούμενες διατάξεις, εξακολουθούν να ισχύουν
μέχρι την έκδοση των προβλεπομένων από τις διατάξεις του παρόντος
νόμου.
6. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται με πρόταση των Υπουργών
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας και Πρόνοιας
επιτρέπεται να κωδικοποιούνται σε ενιαίο κείμενο οι διατάξεις της
κείμενης νομοθεσίας, που ισχύουν κατά τη δημοσίευση του παρόντος και
αναφέρονται στην ειδική αγωγή και την ειδική τεχνική επαγγελματική
εκπαίδευση για άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κατά την
κωδικοποίηση αυτήν επιτρέπεται, χωρίς να αλλοιώνεται η έννοια των
ισχυουσών διατάξεων, η νέα διάρθρωση του νομοθετικού υλικού, όπως
διάσπαση ή συγχώνευση άρθρων, προσθήκη νέων και νέα κατάστρωση
αυτού, η απάλειψη διατάξεων που έχουν καταργηθεί ρητά ή σιωπηρά,
καθώς και των μεταβατικών διατάξεων που δεν ισχύουν, η διόρθωση της
φραστικής διατύπωσης και η μεταφορά στη δημοτική γλώσσα.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β'
ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
Αρθρο 6
Οργανωτικά θέματα υπηρεσιών και σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
1. Η σύσταση κλάδων και θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού πρωτοβάθμιας
και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και η κατανομή αυτών κατά
ειδικότητες, η αύξηση των υφιστάμενων θέσεων και η μείωση αυτών
καθώς και η μεταφορά θέσεων από κλάδο σε κλάδο της ίδιας βαθμίδας
εκπαίδευσης ή από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και
αντίστροφα, γίνονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης
και οικονομικών, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
2. Η μετονομασία σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γίνεται
με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που
δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
3. Η προσθήκη Β. Κύκλου Σπουδών σε Τ.Ε.Ε.Α.. Κύκλου Σπουδών και η
ανάλογη αύξηση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικού προσωπικού γίνεται
μία φορά κάθε έτος και κατά το πρώτο τρίμηνο αυτού, με κοινή απόφαση
των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εσωτερικών, Δημόσιας
Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών.
4. Η κατάργηση και η συγχώνευση σχολείων της προηγούμενης
παραγράφου, καθώς και η κατάργηση τομέων και ειδικοτήτων των Τ.Ε.Ε.
και η ανάλογη μείωση των οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών γίνεται
εντός των προθεσμιών της προηγούμενης παραγράφου, με απόφαση του
Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
5. Στην παράγραφο 10 περίπτωση β' του άρθρου 31 του ν. 1566/1985
προστίθεται εδάφιο ως εξής: "Με όμοια απόφαση που εκδίδεται κατά την
ίδια διαδικασία μπορεί να προάγονται, καταργούνται και συγχωνεύονται
πειραματικά σχολεία των Α.Ε.Ι.. Η κατάργηση, ο υποβιβασμός, η
συγχώνευση και η μετατροπή αυτών σε κοινά σχολεία γίνεται με απόφαση
του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως."
6. Στα έργα της Σχολικής Επιτροπής των δημόσιων σχολείων
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως αυτά καθορίζονται
στο άρθρο 5 παρ. 9 του ν. 1894/1990 (ΦΕΚ 110 Α) προστίθεται και η
δυνατότητα αγοράς εξοπλιστικών ή άλλων συναφών ειδών ή διδακτικών
μέσων για τη λειτουργία των σχολείων από πιστώσεις του Τακτικού
Προϋπολογισμού και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Με απόφαση
των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών
καθορίζεται ο τρόπος χρηματοδότησης και η διαδικασία διαχείρισης των
ανωτέρω πιστώσεων από τις σχολικές επιτροπές.
7. Καταργήθηκε από τον Ν.2986/2002. Η παράγραφος 3 του άρθρου 8 του
ν. 2158/1993 (ΦΕΚ 109 Α) καταργείται.
Αρθρο 7
Θέματα σπουδών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
1. Με προεδρικά διατάγματα, που εκδίδονται μετά από πρόταση του
Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ρυθμίζονται τα θέματα
εγγραφής ή παραπομπής σε προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις, στα
Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια (Τ.Ε.Ε.), των μαθητών των
παλαιών Κατωτέρων και Μέσων Τεχνικών Σχολών, των Τεχνικών
Επαγγελματικών Λυκείων (Τ.Ε.Λ.), των Ενιαίων Πολυκλαδικών Λυκείων
(Ε.Π.Λ.) και των Τεχνικών Επαγγελματικών Σχολών (Τ.Ε.Σ.) που δεν
έχουν περατώσει τις σπουδές τους.
2. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, που
εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου,
καθορίζονται τα μαθήματα του προγράμματος που διδάσκουν οι
εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κάθε κλάδου και
ειδικότητας, σε πρώτη και δεύτερη ανάθεση.
3. Οι εγγραφές μαθητών για κάθε σχολικό έτος στα σχολεία
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης γίνονται μέχρι την
ημερομηνία λήξης του προηγούμενου διδακτικού έτους. Κατ' εξαίρεση
μπορεί να γίνει εγγραφή κατά μήνα Σεπτέμβριο και μέχρι την έναρξη
των μαθημάτων για τους μαθητές που εμποδίστηκαν να εγγραφούν για
λόγους ανωτέρας βίας, καθώς και για τους παραπεμπόμενους μαθητές σε
ανεξέταση κατά Σεπτέμβριο. Για την εγγραφή μαθητών σε Ενιαία Λύκεια
και τα Τ.Ε.Ε. απαιτείται δήλωση των γονέων ή των επιτρόπων για την
ένταξη σε κατεύθυνση Ενιαίου Λυκείου ή σε τομέα και ειδικότητα
Τ.Ε.Ε.. Οι προσερχόμενοι κατά Σεπτέμβριο για εγγραφή μαθητές
εγγράφονται είτε στο σχολείο που είχαν φοιτήσει, εφόσον υπάρχουν
κενές θέσεις, είτε σε άλλο σχολείο της ίδιας πόλης που ορίζεται από
τον προϊστάμενο της διεύθυνσης ή του γραφείου εκπαίδευσης.
4. Οι δαπάνες και οι αποζημιώσεις, που προβλέπονται στην αριθ.
Δ/16536/10.10.1994 απόφαση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου
του Οργανισμού Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ο.Ε.Ε.Κ.)
για την πραγματοποίηση των πενθήμερων σεμιναρίων για την εφαρμογή
του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού, τα οποία οργανώθηκαν με
τις αριθ. Γ2/4892/ 20.9.1994, Γ2/5580/31.10.1994, Γ2/6219/24.11.1994
και Γ2/161/11.9.1995 αποφάσεις του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων, καθώς και οι δαπάνες και αποζημιώσεις, που
προβλέπονται στην αριθ. Η/600Β/ 2.4.1994 απόφαση Του Προέδρου του
Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού αυτού και αναφέρονται στη
συγκρότηση και λειτουργία ερευνητικής ομάδας για την καταγραφή σε
πανελλήνια κλίμακα των μαθητών που εγκαταλείπουν τις σπουδές τους
στο γυμνάσιο και για την ένταξή τους στο Εθνικό Σύστημα
Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης καταβάλλονται νόμιμα από
τον Ο.Ε.Ε.Κ..
5. Στο άρθρο 39 του ν. 1304/1982 (ΦΕΚ 144 Α) προστίθεται παράγραφος
6, ως εξής: "6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, που εκδίδεται
ύστερα από εισήγηση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.
καθορίζονται το ωράριο και η διάρκεια ραδιοφωνικών και τηλεοπτικών
εκπαιδευτικών εκπομπών."
6. Στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
εφαρμόζονται προγράμματα αγωγής υγείας, που αποτελούν τμήμα των
ωρολογίων και αναλυτικών προγραμμάτων των σχολείων αυτών και
περιλαμβάνουν τη διδασκόμενη αναλυτική ύλη και τις σχετικές
δραστηριότητες. Με απόφαση των Υπουργών Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Οικονομικών καθορίζεται το πλαίσιο και ο τρόπος
εφαρμογής και χρηματοδότησης των προγραμμάτων αγωγής υγείας.
7. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση του
Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθορίζεται ο τρόπος της
διδασκαλίας των μαθημάτων ξένης γλώσσας, φυσικής αγωγής,
καλλιτεχνικών μαθημάτων και αγωγής υγείας στα σχολεία πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης, η αξιολόγηση των μαθητών στα ανωτέρω μαθήματα, οι
προϋποθέσεις ανάθεσης και οι κλάδοι και ειδικότητες των
εκπαιδευτικών, στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των εν λόγω
μαθημάτων, καθώς επίσης και κάθε άλλη λεπτομέρεια σχετικά με τα
θέματα αυτά.
Αρθρο 8
Θέματα προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
1. Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων Αγγλικής,
Μουσικής, Καλλιτεχνικών Μαθημάτων και Φυσικής Αγωγής, που δεν
συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας στο σχολείο που
υπηρετούν, διατίθενται για συμπλήρωση του ωραρίου σε άλλα σχολεία
της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και σε σχολεία της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για τη διδασκαλία μαθημάτων της
ειδικότητάς τους, τα οποία λειτουργούν στον ίδιο ή γειτονικό δήμο ή
κοινότητα με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας, ύστερα
από πρόταση του οικείου Περιφερειακού Συμβουλίου. Εκπαιδευτικοί
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που έχουν διορισθεί με
τη διαδικασία του άρθρου 41 του ν. 1143/1981 (ΦΕΚ 80 Α'), εφόσον δεν
συμπληρώνουν το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας τους μπορεί να
διατίθενται μερικά ή ολικά σε άλλα δυσπρόσιτα σχολεία της ίδιας ή
άλλης περιοχής διορισμού, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας
και Θρησκευμάτων, ύστερα από σύμφωνη γνώμη του οικείου κεντρικού
υπηρεσιακού συμβουλίου. Στις περιπτώσεις που είναι ιδιαιτέρως
δυσχερής η παραπάνω διάθεση, οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι να
προσφέρουν υπηρεσία, μέχρι τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους
ωραρίου, σε άλλες δραστηριότητες του σχολείου ή του γραφείου ή της
διεύθυνσης εκπαίδευσης. Ο χρόνος διάθεσης θεωρείται για κάθε
περίπτωση ότι έχει διανυθεί στην οργανική τους θέση.
2. Οι σχολικοί σύμβουλοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των κλάδων
Αγγλικών, Μουσικής, Καλλιτεχνικών μαθημάτων και Φυσικής Αγωγής
καθοδηγούν και αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων
ειδικοτήτων που διδάσκουν τα οικεία μαθήματα στα δημοτικό σχολεία.
α) Εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που
είναι αποσπασμένοι σε εκπαιδευτικές μονάδες, τμήματα και τάξεις του
εξωτερικού του άρθρου 2 του ν. 2413/1996 (ΦΕΚ 124 Α'), θεωρούνται
ότι ανήκουν στην περιοχή μετάθεσης στην οποία ανήκει το σχολείο από
το οποίο αποσπάστηκαν. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί μπορούν να υποβάλλουν
κατά τη διάρκεια του έτους λήξης της απόσπασής τους:
αίτηση μετάθεσης σε οποιαδήποτε περιοχή μετάθεσης, εφόσον υπηρέτησαν
ένα (1) έτος στο σχολείο της οργανικής τους θέσης.
αίτηση - δήλωση οριστικής τοποθέτησης μόνο σε σχολεία της περιοχής
που ανήκει το σχολείο από το οποίο αποσπάστηκαν, εφόσον δεν
συμπλήρωσαν σε αυτό υπηρεσία ενός (1) έτους.
Όσοι από τους εκπαιδευτικούς αυτούς επανέρχονται κατά τη διάρκεια
του διδακτικού έτους τίθενται στη διάθεση του οικείου υπηρεσιακού
συμβουλίου, το οποίο τους τοποθετεί προσωρινά σε σχολείο της
αρμοδιότητάς του και οριστικά σύμφωνα με όσα ορίζονrαι στην
προηγούμενη περίπτωση.
4. Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που
επιλέγονται και τοποθετούνται σε θέσεις σχολικών συμβούλων,
προϊσταμένων διευθύνσεων και γραφείων της εκπαίδευσης, συντονιστών
εκπαίδευσης του εξωτερικού και διευθυντών σχολικών μονάδων και
σχολικών εργαστηριακών κέντρων, στους οποίους χορηγείται
εκπαιδευτική άδεια, δεν μπορούν να απομακρυνθούν από την άσκηση των
καθηκόντων τους, πριν από την απαλλαγή τους από τα καθήκοντα αυτά,
που γίνεται με αίτησή τους.
5. Στις συνιστώμενες νέες θέσεις σχολικών συμβούλων, προϊσταμένων
διευθύνσεων και γραφείων εκπαίδευσης, καθώς και στις θέσεις
διευθυντών των ιδρυόμενων νέων σχολικών μονάδων και σχολικών
εργαστηριακών κέντρων, τοποθετούνται υποψήφιοι που περιλαμβάνονται
στους οικείους πίνακες επιλογής. Η τοποθέτηση γίνεται ύστερα από
πρόσκληση των υποψηφίων για υποβολή δηλώσεων προτίμησης. Εφόσον για
τις ίδιες θέσεις υποβάλλονται περισσότερες δηλώσεις προτίμησης,
τοποθετούνται οι προηγούμενοι στους πίνακες επιλογής κατά τη σειρά
αξιολόγησης.
α) Υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, που είναι εγγεγραμμένοι στους πίνακες
διοριστέων εκπαιδευτικών του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων και συμπληρώνουν το 50ό έτος της ηλικίας τους, μπορεί
να προσλαμβάνονται μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2002 στη δημόσια εκπαίδευση,
με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. εφόσον έχουν:
αα) σειρά διορισμού και ββ) συνεχή πενταετή υπηρεσία προσωρινού
αναπληρωτή ή ωρομίσθιου εκπαιδευτικού σε σχολεία πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα
από τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας. Η πρόσληψη αυτών γίνεται σε
προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις που συνιστώνται με κοινή απόφαση των
Υπουργών Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών.
Οι συνιστώμενες θέσεις καταργούνται με την αποχώρηση από την
υπηρεσία όσων κατέχουν αυτές. Για όσο χρονικό διάστημα κατέχονται
προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις δεν πληρούνται ισάριθμες κενές
οργανικές θέσεις του ίδιου κλάδου.
7. Στο τέλος της παρ. 13 του άρθρου 10 του ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156 Α')
προστίθεται φράση ως ακολούθως: "μετά από εισήγηση του οικείου
Συμβουλίου Επιλογής Σχολικών Συμβούλων."
8. Η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών και μελών του ειδικού εκπαιδευτικού
προσωπικού σε παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς νομικών προσώπων
δημοσίου δικαίου ή νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου, μη
κερδοσκοπικού χαρακτήρα, ή στο Ψυχολογικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος και
στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής, αναγνωρίζεται ως δημόσια εκπαιδευτική
υπηρεσία, μετά το διορισμό τους σε θέσεις μόνιμου εκπαιδευτικού ή
ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού των Υπουργείων Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων και Υγείας και Πρόνοιας. Προϋπηρεσία με μειωμένο ωράριο
αναγνωρίζεται με αναγωγή στο υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας. Η
παρούσα ρύθμιση έχει αναδρομική ισχύ από την έναρξη εφαρμογής των
άρθρων 59 και 61 του ν. 2413/1996 (ΦΕΚ 124 Α').
9. Η παράγραφος 6 του άρθρου 46 του ν. 2413/1996 αντικαθίσταται ως
ακολούθως: "6. Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης διορίζονται στις περιοχές μετάθεσης, τίθενται στη
διάθεση των οικείων περιφερειακών συμβουλίων και τοποθετούνται
προσωρινά με απόφαση του προϊσταμένου της οικείας διεύθυνσης
εκπαίδευσης, ύστερα από πρόταση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου
σε κενές θέσεις σχολείων της περιοχής και οριστικά κατά τη
διαδικασία των μεταθέσεων εντός της ίδιας περιοχής, συγκρινόμενοι με
τους λοιπούς εκπαιδευτικούς. Η παράγραφος 8 του άρθρου 5 του ν.
1824/1988 (ΦΕΚ 296 Α') καταργείται. Οι εκπαιδευτικοί που
τοποθετούνται οριστικά, ύστερα από πρόταση του περιφερειακού
συμβουλίου, σε σχολεία της περιοχής μετάθεσης, τα οποία δεν είχαν
περιλάβει στις προτιμήσεις τους, έχουν δικαίωμα υποβολής αίτησης από
το επόμενο σχολικό έτος για βελτίωση της τοποθέτησής τους για
σχολεία της ίδιας ή άλλης περιοχής μετάθεσης μόνο του ίδιου νομού
και συγκρίνονται με τους λοιπούς εκπαιδευτικούς."
10. Η αναγνωρισμένη υπηρεσία σε ελληνικά σχολεία πρωτοβάθμιας και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Κύπρο υπολογίζεται ως χρόνος
υπηρεσίας των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, αντιστοίχως.
α) Από το έτος 2000 οι αξιολογικοί πίνακες επιλογής των στελεχών της
πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καταρτίζονται εντός του
πρώτου εξαμήνου κάθε δεύτερου έτους, και ισχύουν από την 1η
Σεπτεμβρίου του έτους κατάρτισης μέχρι την 30ή Ιουνίου του
μεθεπόμενου έτους.
Στις διαδικασίες επιλογής μετέχουν και όσοι κατέχουν θέσεις στελεχών
της εκπαίδευσης, προκειμένου να επιλεγούν για θέσεις που κατέχουν,
εφόσον διανύουν το τρίτο έτος της θητείας τους.
Στις θέσεις Σχολικών Συμβούλων, Προϊσταμένων Διευθύνσεων και
Γραφείων Εκπαίδευσης και Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Σ.Ε.Κ., που
κενούνται από την 30ή Ιουνίου, ημερομηνία λήξης της ισχύος των
πινάκων επιλογής μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου που αρχίζει η ισχύς νέων
πινάκων επιλογής, διενεργούνται μεταθέσεις των υπηρετούντων στην
ίδια θέση επί μία διετία τουλάχιστον. Προϋπόθεση για τις μεταθέσεις
αυτές είναι η δήλωση προτίμησης των υποψηφίων για μετάθεση. Στις
περιπτώσεις που για την ίδια θέση συντρέχουν περισσότεροι αιτούντες,
τηρείται η σειρά εγγραφής στον αξιολογικό πίνακα επιλογής.
Οι μεταθέσεις της παραγράφου αυτής γίνονται με απόφαση του Υπουργού
Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή του Προϊσταμένου της
Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όταν πρόκειται για μεταθέσεις
διευθυντών σχολικών μονάδων, ύστερα από πρόταση του αρμόδιου
υπηρεσιακού συμβουλίου.
12. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του ν. 682/1977
(ΦΕΚ 244 Α') αντικαθίσταται ως εξής: "Στο ίδιο φυσικό ή νομικό
πρόσωπο χορηγείται άδεια ίδρυσης μέχρι δύο σχολείων από κάθε τύπο
αυτών".
13. Η καταβολή της αποζημίωσης του άρθρου 5 του ν. 2621/1998 (ΦΕΚ
136 Α') Αν γίνεται από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις, σύμφωνα με τα
ισχύοντα για τις πρόσθετες αμοιβές.
α) Με την πράξη απόσπασης εκπαιδευτικών, κατά το άρθρο 6 του
ν.2740/1999 (ΦΕΚ 186 Α'), ένας ορίζεται ως Υπεύθυνος των σχολικών
δραστηριοτήτων αγωγής υγείας σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ένας
ως Υπεύθυνος του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων σε κάθε Γραφείο
Εκπαίδευσης, για μία τριετία, που μπορεί να ανανεώνεται.
Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
καθορίζονται τα όργανα, τα κριτήρια και η διαδικασία επιλογής των
υπευθύνων του προηγούμενου εδαφίου, η διαδικασία τοποθέτησης και τα
ειδικότερα καθήκοντα και οι αρμοδιότητές τους.
15. Στις περιπτώσεις που δεν λειτουργούν στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα
τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής Τμήματα αντίστοιχα των
αναγκαίων ειδικοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και
Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως,
μπορεί να ορίζεται ως προσόν διορισμού ισότιμο πτυχίο ομοταγούς
Ιδρύματος της αλλοδαπής, το οποίο, ύστερα από σύμφωνη γνωμοδότηση
του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, παρέχει δικαίωμα στον κάτοχό του να
διδάξει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση μαθήματα της ειδικότητάς του.
16. Οι αναπληρωτές ή ωρομίσθιοι καθηγητές, οι οποίοι έχουν
συμπληρώσει προϋπηρεσία στη δημόσια πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια
εκπαίδευση τουλάχιστον δεκαέξι (16) μηνών μέχρι την 30.6.1998 με
πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας ή με μειωμένο ωράριο με
αναγωγή στο υποχρεωτικό, καθώς και όσοι κατέχουν θέσεις Ειδικού
Τεχνικού Προσωπικού και Τεχνικών Εργαστηρίων των Τ.Ε.Ι. και
στερούνται του τυπικού προσόντος της κτήσης πτυχίου
ΠΑ.ΤΕ.Σ.-Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε., εισάγονται ως υπεράριθμοι στη σχολή αυτήν
ακόμη και εάν έχουν υπερβεί το προβλεπόμενο για την εισαγωγή όριο
ηλικίας. Σχετική αίτηση υποβάλλεται στην ΠΑ.ΤΕ.Σ.- Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.
εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του
παρόντος.
17. Η προϋπηρεσία εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας
εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ5, ΠΕ6 και ΠΕ7 του άρθρου 14 του ν.
1566/1985 στο Βρετανικό Συμβούλιο, το Γαλλικό Ινστιτούτο και το
Ινστιτούτο Γκαίτε αναγνωρίζεται ως εκπαιδευτική υπηρεσία σε ιδιωτικά
σχολεία για κάθε περίπτωση, εφόσον προσφέρθηκε με το αντίστοιχο
υποχρεωτικό ωράριο εβδομαδιαίας διδασκαλίας. Στις περιπτώσεις
διδακτικής προϋπηρεσίας με μειωμένο ωράριο γίνεται αναγωγή στο
υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας. Η διάρκεια της
προϋπηρεσίας αυτής διαπιστώνεται από τις πράξεις πρόσληψης και
αποχώρησης και τις πράξεις ανάληψης υπηρεσίας ή τα αποδεικτικά
ασφάλισης στους οικείους ασφαλιστικούς οργανισμούς ή τις πράξεις
αναγνώρισης της υπηρεσίας αυτής ως συντάξιμης. Κατά τα λοιπά
εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις για την πρόσληψη ιδιωτικών
εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία και την αναγνώριση της
προϋπηρεσίας αυτών.
(Σημείωση: Αν εισήλθατε σε αυτή τη σελίδα
από ΜΗΧΑΝΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ή από άλλη εξωτερική σύνδεση
πιθανόν να μην βλέπετε όλη τη σελίδα μας (όλα τα frames).
Για να έχετε πλήρη εξυπηρέτηση και θέαση πατήστε
ΕΔΩ. Ευχαριστούμε) |