www.fa3.gr

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής, Είστε εδώ: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

www.fa3.gr

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ/ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ, ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ κλπ
 ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΩΡΑΡΙΟΥ

 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

υποχρεωτική παραμονή στο σχολείο & ωράριο διδασκαλίας

Ι. Βιόπουλος

ΥΕΘ-ΤΕΕ ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης

 

Γενικά

   Το ωράριο εργασίας (ανά εβδομάδα) των εκπαιδευτικών μπορεί να χωρισθεί σε δύο μέρη :

  • στις ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας (ωράριο διδασκαλίας) και
  • στη παραμονή στο σχολείο για την ολοκλήρωση έργου που τους έχει ανατεθεί από τα διοικητικά όργανα του σχολείου
 
 

Α. Παραμονή στο σχολείο

      Η κατανομή των ωρών διδασκαλίας σε όλες τις εργάσιμες ημέρες είναι συνάρτηση του προγράμματος διδασκαλίας γι αυτό και ο νομοθέτης έκρινε ότι δεν θα έπρεπε να ρυθμίζεται ρητά το σχετικό θέμα. Σύμφωνα όμως με την ισχύουσα νομοθεσία του Ν. 1566/1985 άρθρο 13 παρ. 8 που ισχύει και για το εκπαιδευτικό προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το άρθρο 14 του παρ. 20 του ίδιου νόμου, κάθε εκπαιδευτικός οφείλει να παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι πάνω από έξι ώρες την ημέρα και μέχρι 30 ώρες την εβδομάδα.

Α.1 Εκπαιδευτικοί με διοικητικά καθήκοντα

      Για τους εκπαιδευτικούς με διοικητικά καθήκοντα η ισχύουσα νομοθεσία ορίζει σαφώς τα καθήκοντά τους άρα αυτοί παραμένουν στο σχολείο καθημερινά για έξι ώρες και συνολικά 30 ώρες την εβδομάδα. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί Διευθυντές, Υποδιευθυντές και Υπεύθυνοι Τομέων των ΣΕΚ γνωρίζουν τα καθήκοντα τους και αποτελούν τα αρμόδια όργανα διοίκησης του σχολείου.

Α.2 Εκπαιδευτικοί χωρίς διοικητικά καθήκοντα

      Η υποχρέωση των εκπαιδευτικών για παραμονή στο σχολείο τους, πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας, υφίσταται εφόσον τους έχει ανατεθεί από τα αρμόδια όργανα διοίκησης του σχολείου συγκεκριμένο έργο.  
 

Β. Υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας

   Το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας προσδιορίζεται με βάση:

  • τον κλάδο
  • τα έτη υπηρεσίας του εκπαιδευτικού και
  • τη διοικητική θέση που κατέχει
 
 

Β.1. Με βάση τον κλάδο του εκπαιδευτικού  
 

  0-6 έτη 7-12 έτη 13-20 έτη πάνω από 20 έτη
ΠΕ 21 19 18 16
         
  0-7 έτη 8-13 έτη 14-20 έτη πάνω από 20 έτη
ΤΕ01 22 19 18 16
         
  0-20 έτη πάνω από 20 έτη
ΔΕ01 28 26
 
 

      Σε περίπτωση που σε εκπαιδευτικούς ανατεθεί ωράριο διδασκαλίας κλάδου στον οποίο έχουν μεταταγεί προσωρινά, ως υποχρεωτικό ωράριο λογίζεται αυτό του αντίστοιχου κλάδου. Επίσης με Υπουργικές Αποφάσεις μπορεί να μειωθεί το υποχρεωτικό ωράριο σε περιπτώσεις όπως αυτών που ήταν επιμορφωτές του προγράμματος «Λαέρτης» οπότε απαλλάχθηκαν κατά το 1/5 του ωραρίου τους και κατά μία ημέρα την εβδομάδα. ( Γ2/5453/4-12-01) 
 

Β.2. Με βάση τη διοικητική θέση και τα έτη υπηρεσίας

      Το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας για όλες τις περιπτώσεις εκπαιδευτικών που κατέχουν διοικητική θέση μειώνεται κατά δύο (02) ώρες διδασκαλίας εφόσον συμπληρώσουν είκοσι (20) έτη υπηρεσίας. 
 

Β.2.1 Διευθυντές σχολείων

      Το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας των διευθυντών των Γυμνασίων, Ενιαίων Λυκείων και ΤΕΕ προσδιορίζεται με βάση των αριθμό των τμημάτων.

      
Διευθυντές 3-5 τμήματα 6-9 τμήματα 10-12 τμήματα πάνω 12 τμήματα
ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (με υπηρεσία μικρότερη των 20 ετών) 8 7 5 3
ΩΡΕΣ ΑΝΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ (με υπηρεσία μεγαλύτερη των 20 ετών) 6 5 3 1
 
 
 
 

Β.2.2 Διευθυντές Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων

Διευθυντές ΣΕΚ Ώρες ανά εβδομάδα
με υπηρεσία μικρότερη των 20 ετών 8
με υπηρεσία μεγαλύτερη των 20 ετών 6
 
 

Β.2.3 Υποδιευθυντές και Υπεύθυνοι Τομέων

Υποδιευθυντές και Υπεύθυνοι Τομέων Ώρες ανά εβδομάδα
με υπηρεσία μικρότερη των 20 ετών 14
με υπηρεσία μεγαλύτερη των 20 ετών 12
 
 

Β.2.3 Υπεύθυνοι Εργαστηρίων

      Το υποχρεωτικό ωράριο των Υπεύθυνων Εργαστηρίων είναι δεκαοκτώ (18) ώρες το οποίο μειώνεται και κατά δύο ώρες για τους εκπαιδευτικούς που έχουν συμπληρώσει είκοσι (20) έτη υπηρεσίας. Εάν το υποχρεωτικό ωράριο του εκπαιδευτικού είναι μικρότερο με βάση τον κλάδο και τα έτη υπηρεσίας τότε ως υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας ισχύει το μικρότερο.   
 

Γ. Κατανομή  ωρών διδασκαλίας

      Ο τρόπος κατανομής των ωρών διδασκαλίας στις εργάσιμες ημέρες δεν ορίζεται από το νομοθέτη. Με το 49889/Δ2/13-05-2003/ΥΠΕΠΘ προτείνεται οι εκπαιδευτικοί που πάσχουν από Μεσογειακή Δρεπανοκυταρρική Αναιμία (θαλασσαιμία) να έχουν συνεχές ωράριο διδασκαλίας. 
 
 

διευκρινίσεις

1. Έτη υπηρεσίας

Για τον υπολογισμό του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας λαμβάνουμε υπόψη μας τα έτη υπηρεσίας, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία αυτά είναι το άθροισμα :

  • των ετών υπηρεσίας (μετά τον διορισμό) στην Δημόσια Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
  • των ετών προ-υπηρεσίας στην Δημόσια ή Ιδιωτική Εκπαίδευση (Π.Ε., Δ.Ε. και Ι.Ε.Κ. ?)
  • των ετών προ-υπηρεσίας στο Δημόσιο, για τα οποία ο υπάλληλος κατείχε όλα τα απαραίτητα προσόντα διορισμού του κλάδου στον οποίο υπηρετεί (πχ και πτυχίο και πτυχίο ΣΕΛΕΤΕ για όσους κλάδους είναι απαραίτητο) 

2. Τμήματα

Για τον υπολογισμό του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας των Διευθυντών των σχολείων λαμβάνουμε υπόψη μας τα τμήματα με αριθμό μαθητών μεγαλύτερο του μέγιστου προβλεπόμενου. Ο αριθμός αυτός είναι:

  • για τα Ενιαία Λύκεια και Γυμνάσια …..
  • για τα ΤΕΕ …..

3. Εκπαιδευτικά καθήκοντα του κλάδου ΔΕ01

  • υποβοηθούν το εκπ/κό προσωπικό του Σ.Ε.Κ. ή Σ.Ε. στην προετοιμασία και διεξαγωγή των ασκήσεων
  • συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία ως βοηθοί των εργαστηριακών εκπ/κών χωρίς δικαίωμα βαθμολογίας
  • συντηρούν και επισκευάζουν τον εργαστηριακό εξοπλισμό
  • φροντίζουν για την αποθήκευση και φύλαξη του εξοπλισμού


 

ΩΡΑΡΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ - ΤΡΟΠΟΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥ

Γ2/303/31.1.85 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

Με αφορμή ερωτήματα παρακαλούμε να γνωστοποιήσετε στους Διευθυντές των Λυκείων της δικαιοδοσίας σας ότι εφόσον εξασφαλίζονται ώρες για τη διδασκαλία του Σ.Ε.Π. στις Α' και Β' τάξεις του Λυκείου τους από κάποιο άλλο μάθημα που τυχόν δεν διδάσκεται, μπορούν να διαθέσουν από εδώ και πέρα και μέχρι τη διδασκαλία των μαθημάτων, 5 ώρες την εβδομάδα για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στη Α' τάξη Λυκείου και 2 ώρες για τη Γυμναστική στη Β' τάξη.

(Ομοίου περιεχομένου είναι και η Γ2/489/11.2.91)

Γ2/4152/31.10.89 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

1. Με αφορμή ερωτήματα, σχετικά με τη διδασκαλία του μαθήματος των Μαθηματικών και μετά την 25/20.10.89 σχετική πράξη του Π.Ι., παρακαλούμε να ενημερώσετε όλους τους Διευθυντές των σχολείων της δικαιοδοσίας σας, ότι οι προβλεπόμενες από το ωρολόγιο πρόγραμμα ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας θα πρέπει να κατανέμονται έτσι ώστε τα μαθηματικά στα σχολεία Δ.Ε. να μην διδάσκονται περισσότερο από 1 (μία) ώρα την ημέρα, με εξαίρεση τα μαθηματικά της πρώτης Δέσμης προπαρασκευαστικών μαθημάτων που μπορούν να διδάσκονται μέχρι και 2 ώρες την ημέρα

2. ........

Γ2/2574/30.9.83 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

Συμπληρώνοντας την εγκύκλιο Γ2/2113/28.8.83 παρακαλούμε να γνωστοποιήσετε στους Διευθυντές των Γυμνασίων της δικαιοδοσίας σας ότι σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο δε συμπληρώνεται στο σχολείο τους το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα 30 ωρών διδασκαλίας στις ώρες των μαθημάτων που δεν διδάσκονται μπορεί να διατίθεται μία ώρα επιπλέον της προβλεπόμενης για τα ακόλουθα μαθήματα με την εξής προτεραιότητα:

1. Στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό
2. Στην Οικιακή Οικονομία
3. Στη Φυσική Αγωγή
4. Στα Καλλιτεχνικά
5. Στη Μουσική


Μουσική:
 Διοργάνωση χορωδίας, συμπλήρωση ωραρίου

Γ/2141/28.9.81 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

Σας γνωρίζουμε ότι ........ εγκρίνουμε την προαιρετική απασχόληση των μαθητών των Γυμνασίων της χώρας μέχρι δύο (2) ώρες την εβδομάδα εκτός ωρολογίου προγράμματος για διοργάνωση μαθητικής χορωδίας.

Στα Γυμνάσια που θα εφαρμοσθεί το ανωτέρω προαιρετικό πρόγραμμα, οι ώρες αυτές για τους καθηγητές θα υπολογίζονται στο εβδομαδιαίο ωράριο τους.

Γ2/7026/19-12-2001 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Διοργάνωση μαθητικής χορωδίας
Σχετικά με την οργάνωση μαθητικής χορωδίας στις σχολικές μονάδες Δ/θμιας Εκπ/σης σας γνωρίζουμε τα εξής:
Οι μαθητές συμμετέχουν προαιρετικά και μέχρι δύο (2) ώρες εκτός ωρολογίου προγράμματος στη διοργάνωση μαθητικής χορωδίας. Στα σχολεία όπου είναι διορισμένοι καθηγητές μουσικής αναλαμβάνουν αυτοί την ευθύνη οργάνωσης της χορωδίας. Η αρμοδιότητα αυτή είναι υποχρεωτική, αποτελώντας τμήμα των καθηκόντων τους και η σχετική απασχόληση συνυπολογίζεται για τη συμπλήρωση ωραρίου ή την ανάθεση υπερωριακής διδασκαλίας.


Ν.1566/85 ΑΡ.14

§13. Οι ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και διεξαγωγής πρακτικών ασκήσεων από το εκπαιδευτικό προσωπικό της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ορίζονται ως εξής:

α) Διευθυντές γυμνασίων, λυκείων και ΤΕΣ ώρες οκτώ (8) όταν λειτουργούν με τρία έως πέντε τμήματα τάξεων, ώρες επτά (7) όταν λειτουργούν με έξι έως εννέα τμήματα τάξεων, ώρες πέντε (5) όταν λειτουργούν με δέκα έως δώδεκα τμήματα τάξεων, και ώρες τρεις (3) όταν λειτουργούν με περισσότερα από δώδεκα τμήματα τάξεων. Για την εφαρμογή της διάταξης αυτής δεν υπολογίζεται ως τμήμα εκείνο που έχει αριθμό μαθητών μικρότερο από το μισό του προβλεπομένου ανωτάτου αριθμού.

Δ2/1480/19.2.86 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

Σας πληροφορούμε ότι για τον υπολογισμό του ωραρίου διδασκαλίας του διευθυντή λαμβάνεται υπόψη η τάξη ή το τμήμα τάξης με 18 τουλάχιστον μαθητές (Αρ.8 § 8 και Αρ. 14 §13α του Ν.1566/1985)

Η έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασις με την οποία μπορεί ο ανώτερος αριθμός των μαθητών κατά τάξη ή τμήμα τάξης (Αρ.8 § 8) δεν μπορεί να καταργήσει τη διάταξη που ορίζει τον τρόπο υπολογισμού των τμημάτων για το ωράριο διδασκαλίας του διευθυντή.

Δ2/27826/30.12.96 Υπ. Αποφ. ΥΠΕΠΘ

Όπως είναι γνωστό η μείωση του ωραρίου διδασκαλίας των Διευθυντών Υποδιευθυντών κλπ των σχολικών μονάδων αποβλέπει στο να δώσει τη δυνατότητα στους εν λόγω Διευθυντές να ανταποκρίνονται στα αυξημένα καθήκοντα τους. Για την ταυτότητα του λόγου θα πρέπει να μειώνεται και το ωράριο διδασκαλίας των αναπληρωτών των ως άνω διευθυντών , εφόσον η αναπλήρωση διαρκεί χρονικό διάστημα που είναι πάνω από πέντε ημέρες συνεχούς εργασίας.

Εφόσον με τη ρύθμιση αυτή δημιουργούνται προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του Σχολείου, το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο, μπορεί να αναθέτει. τις επί πλέον ώρες ως υπερωριακή διδασκαλία στους εν λόγω αναπληρωτές διευθυντές και υποδιευθυντές.

β) Διευθυντές ΣΕΚ ώρες οχτώ (8)
γ) Υποδιευθυντές γυμνασίων, λυκείων και ΤΕΣ και υπεύθυνοι τομέων ΣΕΚ ώρες δεκατέσσερις (14).
δ) Υπεύθυνοι εργαστηρίων ώρες δεκαοχτώ (18)
ε) Εκπαιδευτικό προσωπικό των κλάδων ΑΤ1 μέχρι ΑΤ18 ώρες εικοσιμία (21) αν έχουν έως έξι έτη υπηρεσίας, ώρες δεκαεννέα (19) αν έχουν έξι μέχρι δώδεκα έτη υπηρεσίας, και ώρες δεκαοχτώ (18) αν πάνω από δώδεκα έτη υπηρεσίας.

Ν.2413/96 Αρ.48

§ 3. Οι προβλεπόμενες από το άρθρο 14 § 13 του Ν. 1566/85 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας και διεξαγωγής πρακτικών ασκήσεων για το εκπαιδευτικό προσωπικό της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης , μειώνονται για όσους έχουν ή συμπληρώσουν εικοσαετή υπηρεσία κατά μια ώρα εβδομαδιαίως από 1.9.1996 και κατά μια ακόμα από 20.1.1997

Δ2/725/25.1.99 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Σχετικά με την αναγνώριση δημόσιας προϋπηρεσίας για τον προσδιορισμό του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας των εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπ/σης σας γνωρίζουμε τα εξής:

Σύμφωνα με την αριθμ. 646/98 γνωμάτευση του Ν.Σ.Κ., η οποία έγινε δεκτή από τον ΥΠ.Ε.Π.Θ. , για τον προσδιορισμό του υποχρεωτικού ωραρίου εβδομαδιαίας διδασκαλίας των εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπ/σης, κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 § 13 του Ν. 1566 /85 (ΦΕΚ 124/Α΄/96) λαμβάνεται υπόψη η υπηρεσία των, υπολογιζόμενης και της δημόσιας προϋπηρεσίας, από του διορισμού των και όχι από της μονιμοποίησής τους, με την προϋπόθεση ότι, η δημόσια προϋπηρεσία για τον προσδιορισμό του υποχρεωτικού ωραρίου διδασκαλίας θα λαμβάνεται υπόψη από της ημερομηνίας κτήσης όλων των τυπικών προσόντων που απαιτούνται για τον διορισμό τους στη Β/θμια Εκπ/ση στον κάθε συγκεκριμένο κλάδο.

Δ2/2580/10.2.97 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

............

§3. ..........

Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι οι διατάξεις της § 13 του άρθρου 14 του Ν.1566/85 δεν έχουν εφαρμογή στους προσωρινούς αναπληρωτές υπό την έννοια της μείωσης των ωρών διδασκαλίας αυτών ανάλογα με το χρόνο υπηρεσίας των.

Η πρόσληψη με μειωμένο ωράριο προσωρινών αναπληρωτών, σε εξαιρετικές περιπτώσεις όπως ήδη αναφέρανε, συνεπάγεται αντίστοιχη μείωση των αποδοχών τους και του χρόνου υπηρεσίας τους.

Οποιαδήποτε άλλη διαδικασία αποτελεί πλημμελή εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας.

στ) Εκπαιδευτικοί εργαστηρίων του κλάδου ΑΡ1 ώρες εικοσιδύο (22) αν έχουν έως επτά έτη υπηρεσίας, ώρες δεκαεννέα (19) αν έχουν επτά μέχρι δεκατρία έτη υπηρεσίας, και ώρες δεκαοχτώ (18) αν πάνω από δεκατρία έτη υπηρεσίας.
ζ) Αρχιτεχνίτες του κλάδου ΜΕ1 ώρες είκοσι έξι (26).
η) Τεχνίτες του κλάδου ΜΕ1 ώρες είκοσι οκτώ (28).

§14. Διδασκαλία με μειωμένο ωράριο δεν επιτρέπεται ......

Δ4.3121/21.1.81 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Παρακαλούμε να δώσετε εντολή στους διευθυντές των σχολείων της Περιφέρειας σας, όπου υπηρετούν μέλη της οικείας Ε.Λ.Μ.Ε. , να εξαντλείται και συμπτύσσεται το υποχρεωτικό ωράριο διδασκαλίας τουλάχιστον του Προέδρου και του Γενικού Γραμματέα μέσα σε 4 ημέρες την εβδομάδα, έτσι που να παρέχεται η ευχέρεια σ΄ αυτούς να έχουν μία ημέρα ελεύθερη την εβδομάδα για την καλύτερη άσκηση των συνδικαλιστικών τους καθηκόντων.

Δ2/1915/9.2.91 Έγγραφο ΥΠΕΠΘ

Απαντώντας ........ σας πληροφορούμε ότι το μειωμένο ωράριο που δικαιούνται οι εκπαιδευτικοί δήμαρχοι ή πρόεδροι κοινοτήτων ύστερα από την αναγωγή των εξήντα εργασίμων ημερών αδείας σε διδακτικές ώρες, μπορεί, ύστερα από συνεννόηση με τα όργανα διοίκησης του σχολείου, να παρασχεθεί σε τρεις ή τέσσερις εργάσιμες ημέρες.

Ν.1566/85 ΑΡ.31

§9. Όσοι διδάσκουν στα πειραματικά γυμνάσια και λύκεια έχουν μειωμένο κατά πέντε ώρες υποχρεωτικά ωράριο διδασκαλίας από το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που διδάσκουν σε άλλα σχολεία.

Δ2/19087/11.9.92 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

1. Από στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας προκύπτει ότι σε πολλές περιπτώσεις η κατανομή των μαθητών σε τμήματα και η ανάθεση των ωρών διδασκαλίας στους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν γίνεται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του Ν.1566/85 (Αρ.5 § 10, Αρ. 8 § 8. Αρ.14 §13 και 14) που ρυθμίζουν αντίστοιχα τα θέματα αυτά.

2. Οι παραπάνω περιπτώσεις δημιουργούν προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων γιατί απαιτούν περισσότερες αίθουσες διδασκαλίας, μεγαλύτερο αριθμό καθηγητών, οι οποίοι ενδέχεται να μην υπάρχουν και περιορίζουν τη δυνατότητα λειτουργίας περισσοτέρων σχολείων σε πρωινή βάρδια, κάτι που γενικότερα δυσκολεύει την ομαλή και αποδοτική λειτουργία των σχολείων και ταυτόχρονα δημιουργεί πρόσθετες οικονομικές υποχρεώσεις.

3. Η παρά το νόμο οικονομική επιβάρυνση της πολιτείας για διορισμό αναπληρωτών και ανάθεση υπερωριακής εργασίας ή περικοπή διδακτικών ωρών, δημιουργεί υπηρεσιακή ευθύνη για το διευθυντή του σχολείου και τους αρμοδίους προϊσταμένους των γραφείων και Διευθύνσεων.

4. Σε περιπτώσεις που αντικειμενικά ιδιαίτεροι λόγοι καθιστούν αδύνατη την πιστή εφαρμογή των διατάξεων του νόμου για τον αριθμό των μαθητών κατά τμήμα ή για μειωμένο ωράριο καθηγητών, ο Διευθυντής του σχολείου θα ζητεί την έγκριση του αρμόδιου Γραφείου και του οικείου συμβούλου.

5. Για τους παραπάνω λόγους παρακαλούμε να κοινοποιήσετε την παρούσα στα σχολεία της αρμοδιότητας σας και να μεριμνήσετε ώστε οι διευθυντές των σχολικών μονάδων να προβούν στον ορισμό των τμημάτων και στο ωράριο των καθηγητών, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου που αναφέραμε.

Δ2/979/29.1. 98 ΥΠ.Ε.Π.Θ.-

Μείωση ωραρίου εκπαιδευτικών


Ύστερα από ερωτήματα που τέθηκαν στην Υπηρεσία μας σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 16 παρ. 4 του Ν. 2527/97 που προβλέπει τη μείωση του ωραρίου εργασίας κατά μία ( 1 ) ώρα την ημέρα και στους εκπαιδευτικούς που έχουν παιδιά με πνευματική, ψυχική, ή σωματική αναπηρία άνω των 67% ή σύζυγο με αναπηρία 100% τον οποίο συντηρούν, σας γνωρίζουμε τα εξής :

Το ωράριο των εκπαιδευτικών ρυθμίζεται από ειδικές διατάξεις και ως εκ τούτου δεν μπορούν να εφαρμοστούν οι ως άνω γενικές διατάξεις που αφορούν στον καθορισμό ωραρίου των δημόσιων υπαλλήλων.

Στα πλαίσια όμως της διευκόλυνσης των εκπαιδευτικών της κατηγορίας αυτής παρακαλούμε να δώσετε σχετικές οδηγίες στους Διευθυντές των σχολικών μονάδων της περιφερείας σας ώστε να τους εξασφαλισθεί συνεχές ωράριο διδασκαλίας και να τους παρασχεθεί κάθε άλλη διευκόλυνση, όπως απαλλαγή από την υποχρέωσή τους για προσφορά εξωδιδακτικής εργασίας, εφόσον το μέτρο αυτό δεν παρακωλύει την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί για να τύχουν των ως άνω διευκολύνσεων θα πρέπει να προσκομίσουν γνωμάτευση της υγειονομικής επιτροπής του Ν. 1648/96 από την οποία να προκύπτει ότι εμπίπτουν στις κατηγορίες που προβλέπονται από το Ν. 2527/97.



Δ2/19765/1.11.94 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Στη Κ.Υ.Α. αριθμ. ΙΒ/12-480/92 (ΦΕΚ 750/31.12.92 τ.Α΄) καθορίζεται ότι μειώνονται το ωράριο διδασκαλίας κατά δύο ώρες την εβδομάδα. Αντίθετα δεν ορίζεται ούτε ότι οι απομένουσες ώρες διδασκαλίας είναι συνεχείς, ούτε ότι παρέχονται κατά την έναρξη ή την λήξη της λειτουργίας του σχολείου.

Κατά τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος πρέπει να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για συνεχές ωράριο διδασκαλίας των μητέρων εκπαιδευτικών, εφόσον αυτό δεν διαταράσσει την εύρυθμο λειτουργία του σχολείου (Δ2/5993/29.5.86 εγκύκλιος)

Η απαλλαγή των μητέρων εκπαιδευτικών με παιδιά κάτω των δύο ετών από τις εξωδιδακτικές εργασίες, σκοπό έχει την παροχή περισσότερου ελεύθερου χρόνου για την γονική μέριμνα και είναι υποχρεωτική, σύμφωνα με την § 8 του άρθρου 13 του Ν.1566/85 και την Δ2/22120/6.11.89 εγκύκλιο.

Το μειωμένο ωράριο στις μητέρες εκπαιδευτικούς θεσπίστηκε για κοινωνικούς λόγους και δεν είναι δυνατό να υπάρχει υπερωριακή αποζημίωση για τις δύο αυτές ώρες σύμφωνα με το αριθμ. 2016763/1748/0022/93 έγγραφο Γ.Λ.Κ.

Γ2/3967/22.10.90 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

Σας γνωρίζουμε ότι εφόσον τα τμήματα ειδίκευσης (Τ.Ε.) του σχολείου σας λειτουργούν το απόγευμα ορίζεται από το σύλλογο των καθηγητών και μετά από πρόταση του Διευθυντή ένας εκπαιδευτικός ως υπεύθυνος της λειτουργίας των Τ.Ε. του οποίου το ωράριο, μέχρι νομοθετικής ρυθμίσεως του θέματος, ορίζεται στο ήμισυ του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου διδασκαλίας.

Δ2/25653/19.9.86 Τέλεξ ΥΠΕΠΘ

Για τον προσδιορισμό του ωραρίου διδασκαλίας λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος που απαιτείται σαν προσόν διορισμού, μόνον στην περίπτωση που η διδακτική πείρα συνέπιπτε με δημόσια προϋπηρεσία.

Οι υπεύθυνοι τομέων του σχολικού εργαστηρίου, διδάσκουν δεκατέσσερις ώρες και ορίζονται για δύο χρόνια. Οι υπεύθυνοι εργαστηρίων κατεύθυνσης των σχολικών εργαστηρίων, διδάσκουν δεκαοχτώ ώρες και ορίζονται για ένα χρόνο.

Δ2/30414/7.12.88 Δ/γή ΥΠΕΠΘ


Με αφορμή ερωτήματα που μας υποβλήθηκαν σας πληροφορούμε ότι για τον προσδιορισμό του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου διδασκαλίας λαμβάνεται υπόψη και η προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση που αναγνωρίζεται με το Αρ. 6 του Ν.1810 και υπολογίστηκε στην επανακατάταξη σύμφωνα με το Αρ. 9 του ίδιου νόμου.



83419/22.7.78 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

Διευκρινίζοντας την παρ.14 της εγκυκλίου μας με αρ.104027/26.9.1977 σχετικά με την έννοια του όρου “ώρες” στις διατάξεις του Ν.682/77, σας πληροφορούμε ότι η χρονική διάρκεια της “ώρας” υπολογίζεται σε 45 λεπτά εφόσον πρόκειται για ώρα διδασκαλίας και σε 60 λεπτά εφόσον πρόκειται για ώρα παραμονής στο σχολείο προς εκτέλεση των λοιπών εκπαιδευτικών καθηκόντων.

Δ2/23222/12.11.85 Δ/γή ΥΠΕΠΘ

...............................................

Οι προσαρτημένες στο γυμνάσιο τάξεις Λυκείου (Αρ.59 του Ν.1566/85) θα προσμετρούνται στον αριθμό των τμημάτων για το ωράριο του Διευθυντή.

Αντικειμενικά αδύνατη είναι η συμπλήρωση του ωραρίου, όταν εξαντληθούν οι περιπτώσεις που ορίζει ο νόμος (μερική ή ολική διάθεση σε άλλο σχολείο, πρόσθετη εσωτερική βοήθεια κλπ).

Αντικειμενικά αδύνατη είναι επίσης και η συμπλήρωση του ωραρίου, όταν ο εκπαιδευτικός πρέπει να υπηρετήσει σε δύο σχολεία την ίδια μέρα και ιδιαίτερα όταν η μετάβαση από το ένα στο άλλο σχολείο, δεν είναι απόλυτα ευχερής. Πάντως διδασκαλία σε πάνω από δύο σχολεία την εβδομάδα, πρέπει να καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια να αποφεύγεται.



Δ5/3454/13.6.89 ΥΠ.Ε.Π.Θ.

Απαντώντας ....... , σας γνωρίζουμε ότι , σύμφωνα με την § 8 του Αρ.13 του Ν.1566/85, όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους τις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών, που συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις, ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, τήρηση βιβλίων σχολείου και εκτέλεση διοικητικών εργασιών.

Ν.1566/85 Αρ.14

§20. Οι διατάξεις των § 8 και 9 του άρθρου 13 που αφορούν την υποχρέωση παραμονής των εκπαιδευτικών στα σχολεία, καθώς και την απαγόρευση παράδοσης ιδιαιτέρων μαθημάτων και στις κυρώσεις για την παράβαση της αντίστοιχα, εφαρμόζονται και για τους εκπαιδευτικούς της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή τριάντα (30) ώρες την εβδομάδα με την επιφύλαξη της § της περίπτωσης στ’ του άρθρου 11.

Ο νόμος αυτός δεν είχε προβλέψει πρόσθετη αποζημίωση για την προσφορά των ανωτέρω υπηρεσιών.

Σύμφωνα με την § 3 του άρθρου 35 του μεταγενέστερου νόμου Ν.1824/88 ‘’Στους εκπαιδευτικούς της Π.Ε., ανεξάρτητα από τη σχέση εργασίας τους και την υπηρεσιακή τους κατάσταση, καταβάλλεται αποζημίωση για πρόσθετη απασχόληση για την συμμετοχή τους στις παιδαγωγικές συσκέψεις των διδασκόντων, στις συσκέψεις με τους σχολικούς συμβούλους, ή προϊσταμένους διευθύνσεων και γραφείων της εκπαίδευσης, για το σχεδιασμό , έλεγχο και αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου και για τη συνεργασία τους με τους γονείς των μαθητών, για καθένα από τα τρία διδακτικά τρίμηνα του σχολικού έτους.

Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω ο μεταγενέστερος αυτός νόμος προβλέπει αποζημίωση και για μέρος των υπηρεσιών της παραγράφου 8 του άρθρου 13 αλλά και για άλλες πρόσθετες απασχολήσεις, όπως περιγράφονται στην σχετική διάταξη ( § 3 του Άρθρου 35 του Ν. 1824/88)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η αποζημίωση της τελευταίας παραγράφου συμψηφίστηκε στα επιδόματα του νέου μισθολογίου Ν. 2470/97


ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ (ΥΣΕΦΕ)

Αρ.Πρωτ.106554/Γ7/14-09-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ & ΕΚΠ/ΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΣΤ΄ ΜΕΛΕΤΩΝ
email: elpinor(ΑΤ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες: Γιούρα, Μ. Φρέντζου
Τηλέφωνο: 210 344 3359
FAX: 210 344 3303

ΘΕΜΑ: «Επιλογή και αρμοδιότητες του Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών (ΥΣΕΦΕ)»

Διαδικασία Επιλογής του Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών.

Η επιλογή του Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών γίνεται στην αρχή κάθε σχολικού έτους, κατά τη συνεδρίαση του συλλόγου των διδασκόντων του σχολείου για την κατανομή των εξωδιδακτικών εργασιών.

Μετά από εκδήλωση σχετικού ενδιαφέροντος, ο σύλλογος προτείνει έναν καθηγητή κλάδου ΠΕ04, ΠΕ12.08, ΠΕ12.10 ως Υπεύθυνο για τα Σχολικό Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών που χρησιμοποιεί το σχολείο και το οποίο καλύπτει τη δυνατότητα πραγματοποίησης εργαστηριακών δραστηριοτήτων στη Φυσική, τη Χημεία και τη Βιολογία.

Η πρόταση του συλλόγου των διδασκόντων για τον ΥΣΕΦΕ διαβιβάζεται στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το σχολείο.

Ο Διευθυντής Β/θμιας Εκπ/σης με απόφασή του ορίζει τον ΥΣΕΦΕ, η θητεία του οποίου διαρκεί ένα διδακτικό έτος.

Η απόφαση κοινοποιείται στο Σχολείο και στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ / Τμήμα ΣΤ’ Μελετών του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α..

Σε περίπτωση που δεν εκδηλωθεί ενδιαφέρον για τη θέση του ΥΣΕΦΕ, γίνεται υποχρεωτική ανάθεση σε καθηγητή του κλάδου ΠΕ04, ΠΕ12.08 ή ΠΕ12.10 που ανήκει ή υπηρετεί στο σχολείο, μετά από πρόταση του συλλόγου των διδασκόντων στην οικεία Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης.

1. Κριτήρια επιλογής.

Κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγεται ο ΥΣΕΦΕ είναι τα ακόλουθα:

α) Διδακτορικό δίπλωμα σε συναφές αντικείμενο που δεν είναι αναγκαίο προσόν για το διορισμό 4
β) Δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα 2
γ) Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών επιπέδου Master ή μετεκπαίδευση δύο ετών (ΜΔΕ ή αντίστοιχη) σε συναφές αντικείμενο που δεν είναι αναγκαίο προσόν για το διορισμό 2
δ) Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών 1
ε) Θητεία του υποψηφίου ΥΣΕΦΕ ως Υπευθύνου ΕΚΦΕ. 4
στ) Απόσπαση ως συνεργάτης σε ΕΚΦΕ 2
η) Πιστοποίηση επιμόρφωσης στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) επιπέδου Α 2
θ) Πιστοποίηση επιμόρφωσης στις ΤΠΕ επιπέδου Β 3
ι) Εξωσχολική εργαστηριακή εμπειρία. 2
ια) Άριστη γνώση ξένης γλώσσας 2
ιβ) Πολύ καλή γνώση ξένης γλώσσας 1,5
ιγ) Καλή γνώση ξένης γλώσσας 1
ιδ) Αποτελεσματική θητεία του ως ΥΣΕΦΕ, όπως προκύπτει από την έκθεση του Διευθυντή του σχολείου . 2
ιε) Οργανική θέση στη σχολική μονάδα στην οποία ανήκει το εργαστήριο. 2

Για τη θέση του ΥΣΕΦΕ δεν προτείνεται ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής του σχολείου εκτός αν δεν υπάρχει άλλος καθηγητής κλάδου ΠΕ04, ΠΕ12.08 ή ΠΕ12.10 .

2. Καθήκοντα του Υπευθύνου ΣΕΦΕ

Ο ΥΣΕΦΕ είναι υπόλογος έναντι του Διευθυντή του σχολείου για κάθε θέμα που σχετίζεται με το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.

Φροντίζει για την καλή λειτουργική και οργανωτική κατάσταση του χώρου και του εξοπλισμού του Εργαστηρίου και παρακολουθεί την καθημερινή λειτουργία του.

Στα πλαίσια των καθηκόντων του:

• Τηρεί βιβλίο υλικού του Εργαστηρίου.

• Τηρεί αρχείο με τα τεχνικά εγχειρίδια των οργάνων του εργαστηρίου, τους εργαστηριακούς οδηγούς, τις ασκήσεις και οποιοδήποτε άλλο έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό συμβάλλει στην αρτιότερη εκπαιδευτική αξιοποίηση του Εργαστηρίου.

• Τηρεί και παρακολουθεί την ενημέρωση του ημερολογίου του εργαστηρίου (βιβλίου συμβάντων), σε συνεργασία με τους καθηγητές που κάνουν χρήση του εργαστηρίου.

• Συντάσσει, σε συνεργασία με τους άλλους καθηγητές του κλάδου ΠΕ04, πρόγραμμα λειτουργίας του εργαστηρίου και συντονίζει την εφαρμογή του. Το πρόγραμμα το καταθέτει στο Διευθυντή του σχολείου, ο οποίος έχει την αρμοδιότητα ελέγχου της εφαρμογής του.

• Συνεργάζεται σε τακτική βάση με τον Υπεύθυνο ΕΚΦΕ και φροντίζει για τη διευθέτηση κάθε οργανωτικού, τεχνικού ή άλλου προβλήματος, ώστε να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του εργαστηρίου του οποίου έχει αναλάβει την ευθύνη.

• Προσφέρει κάθε δυνατή αρωγή στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ04 που χρησιμοποιούν το εργαστήριο (ενδεικτικά, επικουρεί στην προετοιμασία των εργαστηριακών ασκήσεων και παρίσταται ως δεύτερος καθηγητής, όπου είναι απαραίτητο και εφόσον είναι εφικτό).

• Επιμελείται τη συντήρηση και επισκευή των οργάνων.

• Ενημερώνει έγκαιρα το Διευθυντή του σχολείου για τις απαιτούμενες δαπάνες και την προμήθεια των αναγκαίων αναλώσιμων ειδών.

• Φροντίζει για την τήρηση των κανόνων ασφαλείας και υγιεινής του εργαστηρίου.

• Στο τέλος του διδακτικού έτους συντάσσει ετήσια έκθεση, στην οποία συμπεριλαμβάνει ποιοτικά και ποσοτικά στοιχεία από τη λειτουργία του εργαστηρίου, τις προτάσεις του και οτιδήποτε θεωρεί χρήσιμο για τη βελτίωση της λειτουργικής του κατάστασης. Η έκθεση υποβάλλεται στο Διευθυντή του Σχολείου και κοινοποιείται στο οικείο ΕΚΦΕ.

Για την αποτελεσματική κάλυψη των παραπάνω υποχρεώσεων, οι οποίες εντάσσονται στα διδακτικά του καθήκοντα, ο ΥΣΕΦΕ θα διαθέτει 3 ώρες από το υποχρεωτικό του ωράριο. Οι τρεις αυτές ώρες θα καταγράφονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου και τουλάχιστον 2 από αυτές θα συμπίπτουν εφόσον είναι εφικτό με ώρες διδασκαλίες μαθημάτων Φυσικών Επιστημών άλλων εκπαιδευτικών του σχολείου.

Ο Υπεύθυνος ΣΕΦΕ δεν απαλλάσσεται από εξωδιδακτικές εργασίες και εφημερίες.

Με ευθύνη των Διευθυντών των σχολείων να ενημερωθούν ενυπόγραφα οι καθηγητές κλάδων ΠΕ04, ΠΕ12.08 και ΠΕ12.10.

Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΓΚΛΑΒΑΣ

Πηγή: http://edu.klimaka.gr/
Λήψη του πρωτότυπου εγγράφου για την επιλογή και τις αρμοδιότητες Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών (ΥΣΕΦΕ)


Αρ.Πρωτ.114540/Γ7/27-09-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ

ΕΝΙΑΙΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Α/ΘΜΙΑΣ ΚΑΙ Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ
ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΣΤ’ ΜΕΛΕΤΩΝ
e-mail: elpinor(ΑΤ)minedu.gov.gr
Πληροφορίες: Μ. Φρέντζου, Ε. Γιούρα
Τηλέφωνο: 210 344 3359 , 210 344 2226
FAX: 210 344 3303

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις για τις εγκυκλίους επιλογής και αρμοδιoτήτων των Υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (ΣΕΠΕΗΥ) των Γυμνασίων, Γενικών Λυκείων
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των Υπευθύνων Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών (ΣΕΦΕ)»
Σχετ. 1.) 106549 /Γ7/14-09-2012 - 2.) 106554/Γ7/14-09-2012

Κατόπιν ερωτημάτων σχετικών με τα προαναφερόμενα έγγραφα διευκρινίζουμε ότι:

1. Ως Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ και Υπεύθυνος ΣΕΦΕ του σχολείου στο οποίο ανήκει το αντίστοιχο εργαστήριο ή τα αντίστοιχα εργαστήρια τοποθετείται εκπαιδευτικός που διδάσκει στο συγκεκριμένο σχολείο τουλάχιστον 3 μέρες την εβδομάδα.

2. Στα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών ή Πληροφορικής του σχολείου μπορεί να τοποθετηθεί ως Υπεύθυνος και ο υποδιευθυντής του σχολείου, εφόσον είναι της αντίστοιχης ειδικότητας.

3. Σε σχολεία που δεν μπορεί να οριστεί Υπεύθυνος ΣΕΠΕΗΥ ή ΣΕΦΕ διότι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει μάθημα Πληροφορικής ή Φυσικών Επιστημών στο συγκεκριμένο σχολείο είναι Υπεύθυνος σε άλλο σχολείο της ίδιας Δ/νσης Β’/θμιας Εκπ/σης, ορίζεται Υπεύθυνος ο ίδιος εκπαιδευτικός και στα δύο σχολεία χωρίς περαιτέρω μείωση του ωραρίου του.

Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΓΚΛΑΒΑΣ

----------------------------------------------------

 

----------------------------------------------------------------

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα

Υπεύθυνος Ιστότοπου: Δρ. Αντώνης Μανδηλάς ( Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Α/θμιας κ΄ Β/θμιας Εκπαίδευσης στις Δ/νσεις Γ΄Αθήνας, Δυτ. Αττικής κ΄Κυκλάδων Νήσων) .
Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Τμήμα Πληροφορικής & Μηχανοργάνωσης Σχολ. Συμβούλου Φ.Α.
Υπεύθυνος Τμήματος : Αθ. Διονυσόπουλος ( M.Sc.- Καθηγητής Φ.Α. 11ου Γ. Περιστερίου)
All Rights Reserved. Copyright © 2004-2005
Αποποίηση Ευθύνης


1

ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ κ΄ ΕΚΠ/ΣΗ

NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3848/2010 (πολυνομοσχέδιο)
Αποσπάσεις (µερικές ή ολικές) που έγιναν από τα ΠΥΣΔΕ –ΠΥΣΠΕ ή τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης δεν είναι σύννοµες και πρέπει να ανακληθούν
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
Περί συγχωνεύσεων σχολείων και κονδυλίων για ΑΕΙ
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
15-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(333 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
14-2-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(483 kb)
Πρακτικά Επιτροπής Αναθεώρησης Συντάγματος:
10-1-2007, θέμα :Συζήτηση και επεξεργασία του άρθρου 16 του Συντάγματος.
(760 kb)
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Πρόσφατα νέα, ανακοινώσεις, εγκύκλιοι κ.α. από το ΥπΕΠΘ
Εγκύκλιος για ένταξη στον πίνακα Αναπληρωτών και Ωρομισθίων 2006-2007
  Προκήρυξη των θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία,  Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Α/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
B/ΘΜΙΑ: Βρείτε το σχολείο που επιθυμείτε
Κωδικοί Σχολείων Β/θμιας
ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΛΟΓΙΟ
Περιεχόμενα
Καθηγητές -Σύλλογος Καθηγητών
Καθηγητών (όπως ορίζουν όλοι οι νόμοι)
Δ/ντές, Υποδ/ντές Σχολείων
Δ/ντές Εκπ/σης -Προϊστάμενοι
Προϊστάμενοι Φ.Α.
Σχολικοί Σύμβουλοι.
Δείτε σχετικά:
α) Ν 1304/1982 / Α-144 «Για την επιστημονική - παιδαγωγική καθοδήγηση και τη διοίκηση στη Γενική και τη Μέση Τεχνική - Επαγγελματική Εκπ/ση και άλλες διατάξεις»
β) ΝΟΜΟΣ 2525/1997, "Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και άλλες διατάξεις"
Οι νέοι Προϊστάμενοι στα Τμήματα Επιστημονικής-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης
Περιφερειακοί Δ/ντές
Βοήθημα για Υπεύθυνους Τμημάτων, Τάξεων
ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΦΕΚ 1258 τ. B' της 8/9/2006
"Καθορισμός της έδρας και περιφέρειας των Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμις Εκπαίδευσης και των σχολείων αρμοδιότητάς τους"
ΘΕΜΑΤΑ, ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΧΟΝΤΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ, 2007
Διαδικασίες διεξαγωγής γραπτής δοκιμασίας για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης
Συγκρότηση Κεντρικών Επιτροπών Γραπτής Δοκιμασίας υποψηφίων Στελεχών Εκπαίδευσης, Α/θμιας και Β/θμιας
N.34671 ΦΕΚ 128/21.06.2006, Επιλογή Στελεχών Εκ/σης, Α/θμιας, Β/θμιας,
Εξετάσεις Στελεχών Εκπ/σης.
Δικαστική Προσφυγή ΠΕΣΣ και απόφαση του ΣτΕ
Εκτακτη συνάντηση μελών ΠΕΣΣ
ΠΕΣΣ: Προτάσεις Επίλυσης Προβλημάτων των Σχολικών Συμβούλων στην Ασκηση των Καθηκόντων τους
ΠΕΣΣ: Επισημάνσεις για τη "γραπτή δοκιμασία" επιλογής Σχολικών Συμβούλων
Συζήτηση στη Βουλή για την Επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης, 23/5/06
Ομιλητές: Χαλκίδης, Βαρβαρίγος, Χουρμουζιάδης, Ιωαννίδης, Μερεντίτη, Βεργίνης, Καστανίδης, Λομβέρδος, Χρύσης, Ηλιάκη, Εξαρχος, Παντούλας, Βασιλείου, Κωνσταντάρας (Ολοι μαζί)
Σύμβουλοι Α/θμιας, Β/θμιας, Ειδικής κ' Προσχολικής Αγωγής
Δ/ντές Εκπ/σης, Προϊστάμενοι Γραφείων κ' Φ.Α., Δ/ντές Σχολ. Μονάδων
Επιλογή Στελεχών το 2006-07
Τροποποίηση απόφασης τοποθέτησης Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Α/θμιας
Λίστα Δ/ντών Προϊστ/νων Β/θμιας
Περιφερειάρχες
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Νομοθεσία που διέπει την ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ
Σύνθεση, Συγκρότηση, Λειτουργία
Αρμοδιότητες Υ.Σ.
Αιρετά Μέλη Εκπ/κού Προσωπικού
Αιρετά Μέλη Ειδικής Αγωγής
ν. 3260/2004, Βαθμολογική Κλίμακα, Υπηρεσιακά Συμβούλια
ΠΕΡΙΦ/ΚΕΣ ΥΠ/ΣΙΕΣ
Οργάνωση Π.Υ., Αξιολόγηση, Επιμόρφωση Εκπ/κών (Ν.2986/2002)
ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΝΟΜΟΣ 3205/2003, ΦΕΚ 297/Α/23.12.2003, "Μισθολογικές ρυθμίσεις λειτουργών και υπαλλήλων του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α., μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος και άλλες συναφείς διατάξεις".
"Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3205/2003
(ΦΕΚ 297/Α’)" σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(1104,47 Kb)
"Εφαρμογή διατάξεων του Ν.3205/2003 στο προσωπικό με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου που απασχολείται στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α."  σε μορφή .pdf >> Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.
(107,50 Kb)
Π.Δ. 104/79
Περί σχολικού και διδακτικού έτους, υπηρεσιακών βιβλίων, εγγράφων, μετεγραφών, φοιτήσεως, διαγωγή και τιμητικών διακρίσεων των μαθητών των σχολείων Μέσης Γενικής Εκπαιδεύσεως
ΝΟΜΟΣ 1566/85 (πλήρης)
(Ολος ο Νόμος σε μορφή pdf ΕΔΩ)
Σκοπός, Α/θμια (1-4)
Β/θμια (5-10)
Διοίκηση Σχολείων (11)
Εκπ/κό Προσωπικό (12-18)
Διοικ. Προσωπικό (19-20)
Υπηρεσιακά Οργανα (21-22)
Παιδαγ. Ινστιτούτο (23-27)
Επιμόρφωση, Μετεκπ/ση (28-31)
Ειδική Αγωγή (32-36)
ΣΕΠ, Σχολ. Περιουσία (37-44)
ΜΟΑ, Μαθητ. Κοινότητες (45-47)
Συμβούλια - Επιτροπές Παιδείας (48-53)
Ειδικά Θέματα (54-60)
Ειδικά Θέματα (61-69)
ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΟΣΚ, ΟΕΔΒ (70-76)
Μεταπτυχιακά σε ΑΕΙ (77-81)
Μεταβατικές Διατάξεις (82-91)
ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΗ
Απαντήσεις σε συνταξιοδοτικά θέματα
(από το Γιάννη Μπαλάγκα)
Μισθοδοσία Εκπαιδευτικών
Εισοδηματική πολιτική 2007 (pdf, 395 Kb)
Αίτηση 1ης και 2ης Παραίτησης για Συνταξιοδότηση
Οροι και προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των εκπαιδευτικών.
Π.Δ. 166/2000  "Κώδικας Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων".
Ν. 3075/2002, ΦΕΚ 297 τ.Α΄, "Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις".
Ν.3075/2002 (σε .pdf Καθορισμός απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων ντόπινγκ, κατά την έννοια των άρθρων 128Β και 128Γ του ν. 2725/1999.  ) «Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις», ΦΕΚ 297/ 5 Δεκεμβρίου 2002 (pdf, 132 Kb )
Ν. 3513/2006 - ΦΕΚ 265/Α'/5.12.2006
Τροποποίηση και συμπλήρωση της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου και άλλες διατάξεις.
Ν.3620/2007 (ΦΕΚ 276Α 11-12-2007) Αύξηση συντάξεων του Δημοσίου από το έτος 2007 και άλλες διατάξεις.
Ο.Ε.Δ.Β.
Ιδρυση, Σκοπός, Διοίκηση, Διάρθρωση
Κατάλογος Ολων των Βιβλίων του ΟΕΔΒ
Εικόνες και Περιεχόμενα Βιβλίων
ΕΚΠ/ΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ (Ν.2817/2000)
  Αρθρα: 1, 2, 3-4, 5-8, 9-11, 12-18
Βασικές Αρχές Κανονισμού Λειτουργίας Σχολείων
ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ολες οι Δ/νσεις Εκπ/σης και τα αντίστοιχα Γραφεία, Γραφεία Φυσικής Αγωγής, Πόλεις και Χωριά όπου υπάρχουν σχολεία, Μόρια, και πολλά άλλα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού & Στελεχών Εκπ/σης
Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών
ΝΟΜΟΣ 2525/1997,  "Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, Ενιαίο Λύκειο, Πρόσβαση των αποφοίτων του στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση"
Η ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη: Αξιολόγηση και εξεταστικά συστήματα
Προγράμματα Σπουδών στην Αγγλία, Γαλλία και Ισπανία
Αξιολόγηση, Βαθμολόγηση Μαθητών στη Φ.Α.
Π.Δ. 409/1994, Αξιολόγηση μαθητών του Γυμνασίου
Π.Δ. 8/1995, Αξιολόγηση μαθητών
ΕΚΔΡΟΜΕΣ
Σχολικοί Περίπατοι, Εκδρομές, Διδακτικές και Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Χρήσιμος Οδηγός)
2006, Σχολικοί περίπατοι και εκπαιδευτικές εκδρομές μαθητών Δημοσίων και Ιδιωτικών σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Ημερήσιες κ΄Πολυήμερες Εκδρομές
Διδακτικές επισκέψεις
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Αναπλήρωση διδακτικών ημερών
Ωράριο Διδασκαλίας Καθηγητών, Δ/ντών, Εκπ/κού Προσ/κού -Τρόποι Συμπλήρωσης Ωραρίου
Ενισχυτική Διδασκαλία Μαθητών
Οργάνωση προγραμμάτων Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης σχολικού έτους 2005-06
Διδασκαλία ξένων γλωσσών στα Γυμνάσια
1η & 2η ανάθεση ανά ΠΕ (1989-2004)
Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου και Ενιαίου Λυκείου 2006-07, Πίνακας κλάδων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών Δ.Ε
Πίνακες Αντιστοιχίας Ειδικοτήτων και Μαθημάτων
Οδηγίες Εφαρμογής Πινάκων
Ρυθμίσεις θεμάτων όλων των εκπ/κών βαθμίδων, 2004
ΔΗΜΟΤΙΚΑ
  Οργάνωση και Λειτουργία Δημοτικών Σχολείων
(Π.Δ. 201/1998)
(Αρθρα 1-6)
Σχολικό και διδακτικό έτος, Διακοπές- αργίες- εορταστικές εκδηλώσεις, Διακοπές μαθημάτων λόγω εκτάκτων αναγκών, Βιβλία-έντυπα για το δημοτικό σχολείο,

(Αρθρα 7-10)
Εγγραφές- Μετεγγραφές μαθητών, Περιπτώσεις κατατακτηρίων, προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων, Ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα,
(Αρθρα 11-12)
Παιδαγωγικές συναντήσεις - έλεγχος προόδου - έλεγχος φοίτησης Λειτουργία συστεγαζόμενων σχολείων
(Αρθρα 13-15)
 Συνεδριάσεις συλλόγου διδασκόντων Εφημερεύοντες - Επιτήρηση μαθητών, Εκδρομές - διδακτικές επισκέψεις Σχολική ζωή - Πολmσμός, Πρωινή προσευχή - σημαιοστολισμός Ενδυμασία μαθητών Παιδαγωγικός έλεγχος διαγωγής του μαθητή δημοτικού σχολείου Εκκλησιασμός, Μη Ορθόδοξοι μαθητές Σημαιοφόροι και παραστάτες - υπεύθυνοι για κατάθεση στεφάνου, Προγραμματισμός - απολογισμός του εκπαιδευτικού έργου Σεμινάρια εκπ/κών - Συσκέψεις με το σχολικό σύμβουλο
Εργασιακά δικαιώματα σύμφωνα με αποφάσεις της Δ.Ο.Ε.: 1)Ωράριο Εκπαιδευτικών 2)2. Υποχρεωτικές υπερωρίες
Το εγκόλπιο του Εκπαιδευτικού - Δημητρακόπουλος Γιώργος (Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Πειραιά)
 Μεταθέσεις εκπαιδευτικών λειτουργών Α/θμιας Εκπ/σης,
Φ. 361.23/134/112752/Δ1
  Αναμόρφωση Ωρολογίου Προγράμματος Δημοτικού
(Φ.12 / 773 / 77094 / Γ1/28-7-2006)
  ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ
Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο (Αριθ. Πρωτ.: Φ. 50 / 162 / 88353 / Γ1)
Λειτουργία των Ολοήμερων Ειδικών Δημοτικών Σχολείων
  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ:
Προεδρικό διάταγμα 200/1998, Οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων
Ολοήμερα: Σκοπός, περιεχόμενο, παιδαγωγική καθοδήγηση και διοίκηση, ωρολόγιο Πρόγραμμα, λειτουργία, εγγραφές νηπίων, κλπ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Φυλλάδιο Οδηγιών για ην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το Ακαδ. Έτος 2006-07
Αυξημένη η Βαρύτητα του Γραπτού Βαθμού από το 2006
Επιλογές Σχολών κ΄Επιστημονικών Πεδίων χωρίς απώλεια Μορίων
Μέρος 1ο, 2002 -2003, Μαθήματα, Βαθμοί, κλπ
Μέρος 2ο, 2002 -03, Ειδικά Μαθήματα, ΤΕΦΑΑ
Νέος Τρόπος Εισαγωγής, 2005-06
Ημερολόγιο Εξετ. 2005
Μηχανογραφικό Δελτίο, Τρόπος Υπολογισμού Μορίων
Θέματα Διοίκησης Α/θμιας, Β/θμιας, 2004
Εισαγωγή στα ΤΕΦΑΑ χωρίς Εξετάσεις
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ,  ΠΕ11, Φυσική Αγωγή
(θέματα, σωστές απαντήσεις)
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2005, Γνωστικό Αντικείµενο
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
Θέματα 2000 κ΄ 2003
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
Διακοπές, αργίες, εορτές
Διακοπές, αργίες, εορτές, σχολικό-διδακτικό έτος, κ.α.
(Π.Δ. 104/79, Π.Δ. 201/98, Γ2/44512/26-4-2002,
ΦΕΚ Β' 1286/12-9-2006 ΥΑ 80033/Γ2)
ΑΔΕΙΕΣ
Άδειες μονίμων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Αδειες Εκπαιδευτικών,
 Διευκρινίσεις για την άδεια ανατροφής τέκνου
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Εκπαιδευτικές Αδειες:
2005-06
(με υπόδειγμα αιτήσεων), 2006-07, 2007-08, 2008-Ο9,, 2010-11
Άδειες και Διευκρινίσεις για τη  χορήγηση αδειών στους δημοσίους υπαλλήλους βάσει  του νέου  Υπαλληλικού  Κώδικα
Αιμοδοτικές, Κάλεσμα ΟΛΜΕ για αιμοδοσία
Αδειες όλων των ειδών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Κανονισμοί Χορήγησης Αδειών σχετ. με Εκπαιδευτική Υπηρεσία
ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ, ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
Προεδρικό Διάταγμα 50/1996, "Μεταθέσεις και τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών της δημόσιας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης"
Π.Δ.100/1997, Τροποποίηση του παραπάνω Π.Δ.
Διαδικασίες ΠΥΣΔΕ, Κατάρτιση Πινάκων, Υπεράριθμοι, Κενές Οργανικές Θέσεις, Δηλώσεις Τοποθέτησης, Διάθεση στο ΠΥΣΔΕ
Οδηγός για Τοποθετήσεις κ΄Βελτιώσεις, υπόδειγμα σχετικής δήλωσης
Θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης, μονάδες συνθηκών διαβίωσης, Κριτήρια μεταθέσεων
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ, ΔΙΑΜΟΝΗ
Ν 2685/1999, Κάλυψη δαπανών μετακινουμένων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικράτειας και άλλες διατάξεις.
Μετακινήσεις, διαμονή, απόφαση μετακίνησης, κάλυψη εξόδων στο πλαίσιο της Πράξης «Ταχύρυθμα επιμορφωτικά προγράμματα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης στα ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ και τα νέα διδακτικά πακέτα»
«Μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στο εξωτερικό στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων, εκπαιδευτικών ανταλλαγών,  αδελφοποιήσεων και άλλων δραστηριοτήτων»
ΩΡΟΜΙΣΘΙΟΙ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Πρόσκληση υποψήφιων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών σχολ. έτους 2007-2008
Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για ένταξη στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για πρόσληψη σε λειτουργικά κενά των σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης για το διδακτικό έτος 2007- 2008
Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΕΕΠ του ειδικού βοηθητικού Προσωπικού ΕΒΠ για τις ΣΜΕΑ και τα ΚΔΑΥ για το σχολικό έτος 2007-2008
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
Αδειες Αναπληρωτών και Ωρομισθίων
Aποδοχές ωρομισθίων εκπαιδευτικών - Κατάταξη υποψηφίων - Αδειες - Πρόσληψη
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ
Νομοθεσία, Προθεσμία Αιτήσεων, Αποσπάσεις σε ΤΑΔ-ΕΤΑΔ, ΣΜΕΑ, Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία
 (για το 2007-08
ΣΥΝΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
Συνυπηρέτηση εκπαιδευτικών που έχουν συζύγους στρατιωτικούς
ΑΕΙ, ΕΡΕΥΝΑ
ΝΟΜΟΣ ΠΛΑΙΣΙΟ για ΑΕΙ. Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση.
ΝΟΜΟΣ 3391/2005 - ΦΕΚ Α'/240/4.10.2005, Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος και άλλες διατάξεις. (Σημείωση: Στο άρθρο 9 περιέχει "Θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης"
  Προσχέδιο Πρότασης για ΑΕΙ (παλαιό)
ΥπΕΠΘ: Προτάσεις για Μεταπτυχιακά και Ερευνα (Κεφ.Α'),
Κεφάλαιο Β', Κεφάλαιο Γ'
Καποδοστριακό Παν.
Νόμος 2916/2001 (ΦΕΚ 114/11.06.2001, τεύχος Α) "Διάρθρωση της ανώτατης εκπαίδευσης και ρύθμιση θεμάτων του τεχνολογικού τομέα αυτής"
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Ορισμός Υπεύθυνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής
ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Πειραματικά Γυμνάσια
Διαπολιτισμικά σχολεία
ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ
Ο νόμος 682/1977 που αφορά την Ιδιωτική Εκπαίδευση,
"Περί Ιδιωτικών σχολείων Γενικής Εκπαίδευσης και Σχολικών Οικοτροφείων"
Ο νόμος 682/1977 σε .pdf (1.454Kb)
Π.Δ. 340/1983, "ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΩΝ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΟΥΣ"
Νομικό Συμβούλιο του Κράτους: Δεν είναι επιτρεπτή η εμπορική εκμετάλλευση των αθλητικών εγκαταστάσεων των ιδιωτικών σχολείων, κατά τις ώρες της μη λειτουργίας τους
Ωράριο διδασκαλίας ιδιωτικών εκπαιδευτικών (σε .pdf)
Φ.18/97883/Δ5/31/8/2011
Εκπαιδευτικό προσωπικό ιδιωτικών δημοτικών σχολείων
Ν. 1035/80 (ΦΕΚ 60/15-03-80 τ.Α΄)
Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας
Διδακτικές επισκέψεις
Σχολικά κυλικεία
Πολύτκνοι: Διορισμός εκτός ΑΣΕΠ
Προθεσμία για συμμετοχή στην πιστοποίηση, 5-12-05
Αλλοδαποί μαθητές
ΕΝΤΥΠΑ:
ΕΝΤΥΠΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ
ΔΙάΦΟΡΑ:
Αδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου των εκπαιδευτικών
(Κυπριακή Νομοθεσία)
Νόμοι για την Εκπαιδευτική Υπηρεσία (από 1969-1997)
ΝΟΜΟΣ ΥΠ" ΑΡΙΘ. 2640/98 (ΦΕΚ A 206/1998)
Δευτεροβάθμια τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση και άλλες διατάξει
ς
Νόμος 1264/1982 - Εκδημοκρατισμός Συνδ. Κινήματος- Συνδικαλιστικές Ελευθερίες


ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ: Γρίφοι, Γνωμικά γενικά, Γνωμικά για αγάπη, Παροιμίες_1, Παροιμίες_2, Αινίγματα, Αγάπη- Ερωτας -Μίσος, Ημερολόγιο, Εορτές, Αριθμομηχανή, Περίεργα, Επισημάνσεις, Παγκόσμια ημέρα, -ισμός, Βιογραφικά Αρχαίων, Παθητ. Μετοχές, Σολοικισμοί, Σαν σήμερα, TV * Αθλήματα, Ανέκδοτα1, 2, Ποιήματα, Εκτακτα νέα, Test υγείας, Γρίφος Αϊνστάιν, Ελληνες Βουλευτές, Ρήσεις των 7 σοφών, RADIO LIVE