.

Ιστότοπος Φυσικής Αγωγής (www.fa3.gr )  ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

Δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΠΕ11, Φυσικής Αγωγής

 

Ηράκλειο 27/9/2012
Αριθ. Πρωτ. : 593

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ


Γραφείο Σχολικών Συμβούλων Δ.Ε.
Λήδα Ζαμπετάκη
Σχολική Σύμβουλος ΠΕ11

Δ/νση: Ρολέν 4
Τ.Κ. 71305 - Ηράκλειο
Τηλ. : 2810 246863 – 246860 – 342206
Fax: 2810222076, Κινητό: ............
Ε-mail: γραμματ.: ......@dide.ira.sch.gr
προσωπ. : .....@her.forthnet.gr
 

Προς : Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α.
1. Αξ. κ. Υφυπουργό
2. Δ/νση Σπουδών Δ.Ε.
3
. Δ/νση Φυσικής Αγωγής
 
Κοιν.:
1. Περιφερειακή Δ/νση Εκπ/σης Κρήτης
 2. Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής
3.Π.Ε.Π.Φ.Α.

 

ΘΕΜΑ: « Δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΠΕ11, Φυσικής Αγωγής »

Από την ίδρυσή τους, τα τελευταία  είκοσι οκτώ χρόνια, τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.), περιλαμβάνουν, στους οδηγούς σπουδών τους, υποχρεωτικά μαθήματα Ανατομικής, Φυσιολογίας, Εργομετρίας, Φυσικοθεραπείας, Κινησιολογίας,  Ψυχολογίας, Μουσικής, Οργάνωσης & Διοίκησης Αθλητισμού κλπ.. 

Αυτές οι βασικές σπουδές, μέχρι σήμερα δεν έχουν αναγνωρισθεί στην εκπαιδευτική διαδικασία, με αποτέλεσμα ο εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 να περιορίζεται στη διδασκαλία μόνο της Φυσικής Αγωγής, χωρίς να έχει τη δυνατότητα να διδάξει, σε δεύτερη ανάθεση, αντικείμενα τα οποία έχει σπουδάσει, (σχετ. η 118842/Γ2/17-9-2008 ΥΑ και οι μεταγενέστερες τροποποιητικές).

Για παράδειγμα, το βιβλίο Βιολογίας της Α’ Λυκείου, αποτελείται στο μεγαλύτερο μέρος του από κεφάλαια που οι πρωτοετείς φοιτητές των ΤΕΦΑΑ διδάσκονται υποχρεωτικώς (μυϊκό σύστημα, ερειστικό, κυκλοφορικό, νευρικό, αναπνοή, κλπ). Κατ΄ ανάλογο τρόπο, μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. και της  Τεχνικής Εκπαίδευσης όπως είναι η Μουσικοκινητική Αγωγή , οι Πρώτες Βοήθειες , η Εισαγωγή στη Φυσικοθεραπεία, η Κινησιολογία κλπ., δεν συμπεριλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής, στους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς.

Από μια ανασκόπηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια, Πιλοτικά Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ), σε συνδυασμό με τα Προγράμματα Σπουδών των Τ.Ε.Φ.Α.Α., θεωρούμε ότι ο εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής διαθέτει το απαραίτητο επιστημονικό υπόβαθρο για να μπορεί να διδάξει, σε πρώτη ή/και σε δεύτερη ανάθεση τα παρακάτω μαθήματα:

 

 

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

ΤΑΞΗ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΕΣ

ΑΝΑΘΕΣΗ

Α΄

Βιολογία  

2

Β

Γ΄ 

Βιολογία 

2

Β

Α΄ (πιλοτικό)

ΣΚΖ-ΠΕΑΑ                          

3

Α

Γ΄  (πιλοτικό)

ΣΚΖ-ΣΕΠ-ΠΕΑΑ                  

2

Α

 

ΓΕΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ

ΤΑΞΗ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΕΣ

ΑΝΑΘΕΣΗ

Α΄

Ερευνητική Εργασία

2/3

Α

Β΄

Ερευνητική Εργασία

2

Α

Α΄

Βιολογία

1

Β

Β΄

Βιολογία

1

Β

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΛΥΚΕΙΑ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΤΑΞΗ

ΜΑΘΗΜΑ

ΩΡΕΣ

ΑΝΑΘΕΣΗ

Β΄                                                       

Στοιχεία Ανατομίας- Φυσιολογίας Ι

3+3

Α

Γ΄

Στοιχεία Ανατομίας- Φυσιολογίας  Ι,ΙΙ,ΙΙΙ

3

 

Α΄

Πρώτες βοήθειες - Αγωγή υγείας                                              

2

Α

Β΄ 

Πρώτες βοήθειες 

2

Α

Α΄ 

Ερευνητική Εργασία

2

Α

Γ΄ 

Μουσικοκινητική Αγωγή

2

Α

Γ΄ 

Βιολογία Ι,ΙΙ

2

Β

Γ΄ 

Στοιχεία Γενικής και Εξελικτικής  Ψυχολογίας

2

Β

Β΄

Εισαγωγή στη Φυσικοθεραπεία

2+2

Β

Α΄

Κινησιολογία

2+2

Β

 

Κατόπιν τούτων, παρακαλούμε να εξετάσετε  τη δυνατότητα διδασκαλίας σε δεύτερη ανάθεση, των μαθημάτων τα οποία εισηγούμαστε, από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11 (Φυσικής Αγωγής).

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
ΛΗΔΑ ΖΑΜΠΕΤΑΚΗ
 

 

 

 

 

ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Υπεύθυνος Ιστότοπου: Δρ. Αντώνης Μανδηλάς (Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής Α/θμιας κ΄ Β/θμιας Εκπαίδευσης στις Δ/νσεις Γ΄Αθήνας, Δυτ. Αττικής κ΄Κυκλάδων Νήσων).
Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος (M.Sc.- Καθηγητής Φ.Α. 11ου Γ. Περιστερίου)
All Rights Reserved. Copyright © 2004-2005
Αποποίηση Ευθύνης

ΑΡΘΡΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Φ.Α.

ΣΧΟΛΙΚΗ Φ.Α.
Πρόταση στον Υφ/ργό Παιδείας για:
"Δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς ειδικότητας ΠΕ11, Φυσικής Αγωγής"
Γιατί η Φ.Α. στην Ελλάδα τείνει να μετατραπεί από μέσο σωματικής άσκησης σε μέσο θεωρητικής μάθησης"
Ιστορική Ανασκόπηση της Φυσικής Αγωγής στην Ελληνική Εκπαίδευση
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Οι λανθασμένες επιλογές του παρελθόντος να γίνουν παραδείγματα προς αποφυγήν
Η Φυσική Αγωγή Σή΅ερα
Η συμβολή της Φυσικής Αγωγής στην αυτοπραγμάτωση του ατόμου
Η Φ.Α. στο Γυμνάσιο
ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΚΟΣΙ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ
ΤΟΥ ΤΕΦΑΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΙ ΕΚΠ/ΣΗΣ
Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
ΑΘΛ. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Παρατήρηση Μοντέλου και Μάθηση Κινητικών Δεξιοτήτων
ΣΩΣΤΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ
Προπόνηση Δύναμης
Πλήρης Αναπνοή
Εκγύμναση Κοιλιακών
Εκγύμναση Ραχιαίων
Ασκήσεις στη θάλασσα
Λάθη στην Εκγύμναση
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & Φ.Α.
Ο ρόλος των Νέων Τεχνολογιών στη Φυσική Αγωγή
Πολυδωρόπουλος Κων/νος, Κάμτσιος Σπυρίδων.
Οι Νέες Τεχνολογίες και η Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής
Απόστολος Σίσκος & Παναγιώτης Αντωνίου
ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Πλήρεις τροφές, Βιταμίνες
Πυραμίδα τροφίμων, Γενικές αρχές
ΠΑΧΥΣΑΡΚΙΑ
Η Παιδική παχυσαρκία
Ο ρόλος του Καθ. Φ. Α.
Παιδική παχυσαρκία και TV
ΑΝΑΛΥΤ. ΠΡΟΓΡ. Φ.Α.
Σεπτέμβρης του 2011 τα νέα αναλυτικά προγράμματα
Φυσική Αγωγή - Αναλυτικά Προγράμματα, Γουναρίδης Χ.
Η Φυσική Αγωγή στα Ελληνικά Αναλυτικά Προγράμματα Προσχολικής Αγωγής: Μια Ιστορική Αναδρομή
Ανάγκη αναμόρφωσης των αναλυτικών προγραμμάτων Φ.Α.
H Διαθεματική Μέθοδος Διδασκαλίας
ΕΡΓΟΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ, Φυσιολογία
English-Greek Medical Glossary (Muscles) - Αγγλο-ελληνικό λεξιλόγιο ιατρικών όρων (μυϊκό σύστημα)
Ο Σαμψών, Ο Πύρρος και το μυικό σύστημα
Η βιολογική μηχανή που λέγεται μυς
Το λογιστήριο του σώματος
Η φυσιολογία και οι συναφείς επιστήμες
Αερόμπικ
Παχυσαρκία (1)
Παχυσαρκία (2)
ΑΣΚΗΣΗ κ' ΥΓΕΙΑ
Συμβολή της Σχολ. Φ.Α.
Φ.Α. κ΄ "Δια Βίου Ασκηση"
Αεροβική Γυμναστική
Αερόβια Ασκηση
Σύγχρονος Ανθρωπος κ΄ Ασκηση
Φυσική αγωγή και οστική πυκνότητα σε διάφορες ηλικιακές ομάδες
ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Προτάσεις Γραφείου Φ.Α. Β'Αθήνας
Ελληνικός Αθλητισμός – Ώρα Μηδέν
(Προτάσεις Προέδρου ΣΕΓΑΣ κ. Βασίλη Σεβαστή)
ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ
Αξίες του Ολυμπισμού
---------------------------
ΔΕΙΚΤΕΣ του ΟΟΣΑ
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2003 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2004 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2005 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2006 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2007 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2008 (στα Ελληνικά)
Μια ΅ατιά στην εκπαίδευση, Εκδοση 2009 (στα Ελληνικά)
Επίσης στα Αγγλικά
:
Education at a Glance 2010
Education at a Glance 2009
Education at a Glance 2008
Education at a Glance 2007
Education at a Glance 2006
---------------------------
ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Φτώχεια Εκπαίδευση και κοινωνικές ανισότητες στην Εποχή της Παγκοσμιοποίησης
(
Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδας)
Οικονομική διάσταση της παιδείας στην Eλλάδα
Είδη Ευφυίας
Έρευνα: Οι μαθητές διψούν για ελεύθερο χρόνο
Οδηγός επιβίωσης στην τάξη για το νέο εκπαιδευτικό
Εμπόδια κ΄δυσκολίες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Α/θμιας
Κοινωνιολογικές διαστάσεις της σχολικής αποτυχίας
---------------------------
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Διαθε΅ατικότητα και Ευέλικτη Ζώνη, Σ. Αλαχιώτης
Τί είναι η Διαθεματικότητα;, Λόγοι μετάβασης στη νέα διδακτική πρακτική, Παράδειγμα «διαθεματικής» διδασκαλίας, Τι είναι η μέθοδος Project και πώς εφαρμόζεται
Θεμελίωση, στοχοθεσία και διαθεματικότητα στο νέο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών για την υποχρεωτική εκπαίδευση, Γ. Γρόλλιος
Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών και η σύγχυση γύρω από τη διαθεματικότητα, Γ. Γρόλλιος
Η «Διαθεματικότητα» στην Εκπαίδευση:
Μπορούν να αλλάξουν το σχολείο τα ΔΕΠΣΣ και η Ευέλικτη Ζώνη
αν δεν καταργηθούν οι εξετάσεις και οι βαθμοί;
Η Διαθε΅ατική Προσέγγιση στη Διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής.
 Δρ. Δη΅ήτρης Μυλώσης
---------------------------
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ναι ή όχι στην αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών; Ιάκωβος Γ. Μπριλής, Πρόεδρος της ΕΛΜΕ ΧΙΟΥ
ΠΟΝΗΜΑΤΑ:
Δρ.Ολγα Βασιλειάδου
Δρ.Νικόλαος Τριπόδης