.

η διαδρομή σου: www.fa3.gr ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ Η Φ.Α. στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

"Η Φυσική Αγωγή υπηρετεί όχι μόνο την μαθητική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία"-
Υπουργός Παιδείας, Αρης Σπηλιωτόπουλος

 

 
Δικτυακή συνέντευξη του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων ’ρη Σπηλιωτόπουλου στο etad.gr και τον Αντώνη Κεραμιδά
"Η φυσική αγωγή, με δεδομένη τη μαθησιακή και παιδαγωγική της σημασία, υπηρετεί όχι μόνο την μαθητική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε το φαινόμενο απομόνωσης των νέων από τις αθλητικές δραστηριότητες, αφού είχαν δημιουργηθεί λάθος πρότυπα. "

 

Κύριε Υπουργέ, η εμπιστοσύνη του Πρωθυπουργού στο πρόσωπό σας επισφραγίστηκε με τον καλύτερο τρόπο με την επιλογή του να σας μετακομίσει στο πολύ ιδιαίτερο Υπουργείο Παιδείας έπειτα από αυτό του Tουρισμού. Μετά από την ικανοποίησή σας (πιστεύω) με αυτήν την εξέλιξη, νιώθετε ότι αφήσατε ανεκπλήρωτο κάποιο στόχο σας λόγω αυτής της μετακίνησης από τα προηγούμενά σας καθήκοντα;

Η απόφαση του Πρωθυπουργού να μου αναθέσει το χαρτοφυλάκιο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων αποτελεί για μένα μεγάλη ευθύνη. Η σημασία της Παιδείας είναι καταλυτική, γιατί αφορά ολόκληρη την κοινωνία, αφορά την Ελλάδα, γιατί συνδέεται με το παρόν αλλά κυρίως με το μέλλον. Από την άλλη πλευρά, το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης υπήρξε για μένα σημαντικός σταθμός. Και αυτό γιατί ο τουρισμός αποτελεί την βαριά βιομηχανία της χώρας μας, προσφέροντας κάθε χρόνο το 18,5 του ΑΕΠ. Με καθημερινή ενασχόληση, πετύχαμε τη λήψη των 14 μέτρων της Κυβέρνησης για τη στήριξη του τουρισμού, εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, και να δρομολογήσουμε την επίλυση πάγιων προβλημάτων του τουριστικού κλάδου. Συνεπώς, πετύχαμε σημαντικά πράγματα που τα είχε ανάγκη ο τουρισμός μας, αλλά σίγουρα χρειάζεται πολύ δουλειά ακόμα, ώστε η χώρα μας να εδραιωθεί ανάμεσα στις κορυφαίες στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.


Η παιδεία έπειτα από αρκετές διακυβερνήσεις που προσπάθησαν να κάνουν τις δικές τους τομές φαίνεται να νοσεί και μάλιστα σοβαρά. Η εξέγερση (αν μπορώ να την πω έτσι) των νέων με αφορμή την δολοφονία του νεαρού Αλέξη δείχνει μάλιστα να στηρίζεται εκτός από τα θέματα της παιδείας και στο φαινόμενο της κοινωνικής ανασφάλειας που διαφαίνεται γι’ αυτούς μετά το πέρας της ακαδημαϊκής τους εκπαίδευσης. Υπάρχει ελπίδα τελικά;

Δυστυχώς, η Παιδεία έχει υποστεί πολλαπλές αλλαγές από τις εκάστοτε Κυβερνήσεις, χωρίς να υπάρχει συνέχεια. Γι’ αυτό, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, κάλεσα όλα τα κόμματα σε έναν ανοιχτό διάλογο, χωρίς κομματικούς πειραματισμούς, που θα μας οδηγήσει σε αποφάσεις αποδεκτές από όλες τις κοινωνικοπολιτικές τάξεις. Το κοινωνικό αίσθημα είναι, πλέον, έντονα φορτισμένο, στην νεολαία μας έχει δημιουργηθεί η ανασφάλεια, η αβεβαιότητα, ο φόβος για το μέλλον, η οργή και ο θυμός για τη διάψευση των προσδοκιών τους. Παρόλ’ αυτά η αμφισβήτηση γεννάει την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Ανοίγει νέους δρόμους, νέους ορίζοντες. Πυροδοτεί ουσιαστικές και γόνιμες συζητήσεις, απορρίπτει κατεστημένες δομές και αποστεωμένες απόψεις. Η αμφισβήτηση είναι το οξυγόνο της κοινωνίας. Το οξυγόνο το έχουμε ανάγκη όλοι μας, όπως έχουμε ανάγκη και το ασίγαστο πάθος των νέων. Των νέων που ξέρουν να κάνουν όνειρα, να παλεύουν για την πραγματοποίησή τους και να μας παρασύρουν όλους σε ένα καλύτερο αύριο.

Στην ομιλία σας στην Βουλή άκουσα με έκπληξη μπορώ να πω να σηκώνετε το βάρος της ευθύνης όλων των Κυβερνήσεων για την παιδεία, «απολογούμενος» για την κυριαρχία του λαϊκισμού στον χώρο της εκπαίδευσης. Με δεδομένο το όραμά σας και τη βούληση φαντάζομαι του κόμματός σας, ποια θα μπορούσαν να είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ώστε να επαναπροσδιορισθεί η ποιότητα της παιδείας μετά από πολλά χρόνια;

Είναι γεγονός ότι στον ευαίσθητο τομέα της Παιδείας έχουν γίνει διαχρονικά λάθη για τα οποία ευθύνονται όλα τα κόμματα. Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βρίσκεται σε κρίση, αδυνατεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των νέων μας και, κυρίως, υποφέρει απ’ τις ιδεοληψίες του παρελθόντος. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για λάθη και παραλήψεις. Η κοινωνία ζητά από εμάς λύσεις οικουμενικές, λύσεις οι οποίες προέρχονται σαφώς από δημοκρατικές διαδικασίες. Πρέπει, λοιπόν, να σκύψουμε πάνω από τα προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος και να μην επιτρέψουμε να γίνει η παιδεία αφετηρία μικροπολιτικών ή κομματικών σκοπιμοτήτων. Όλοι μαζί οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με συλλογικό αίσθημα ευθύνης, καταδικάζοντας τον λαϊκισμό που έχει κυριαρχήσει. Μόνο αν υπάρξει πολιτική σύνεση απ’ όλα τα κόμματα, θα δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες και τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά για να χτίσουμε πάλι την παιδεία που έχει ανάγκη η νεολαία μας.

Αναφερόμενος στην παιδεία μέσα στην Βουλή κ. Υπουργέ τονίσατε ότι η παιδεία είναι δείκτης πολιτισμού γιατί η εκπαίδευση είναι αυτή που καθορίζει τον πολιτισμικό δείκτη κάθε χώρας. Με δεδομένο ότι ο αθλητισμός, τουλάχιστον στο μέτρο που τον γέννησε αυτή η χώρα, και περισσότερο ο σχολικός αθλητισμός – φυσική αγωγή, που επίσης αποτελεί δείκτη πολιτισμού, δεν νομίζετε ότι «έπεσε» τόσα χρόνια θύμα της γενικότερης υποτίμησης της παιδείας;

Σαφώς και η παιδεία είναι δείκτης πολιτισμού, γιατί η εκπαίδευση είναι αυτή που καθορίζει το πολιτισμικό δείκτη των πολιτών κάθε χώρας, συμβάλλει στην διάπλαση όλων των διαστάσεων της ανθρώπινης προσωπικότητας, στην καλλιέργεια της ψυχής, καθιστώντας τους ικανούς να προσφέρουν σημαντικό έργο στο κοινωνικό σύνολο. Η αθλητική δραστηριότητα, ως φορέας θεμελιωδών κοινωνικών αξιών, συμβάλλει σε αυτήν την κατεύθυνση. Η φυσική αγωγή, με δεδομένη τη μαθησιακή και παιδαγωγική της σημασία, υπηρετεί όχι μόνο την μαθητική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε το φαινόμενο απομόνωσης των νέων από τις αθλητικές δραστηριότητες, αφού είχαν δημιουργηθεί λάθος πρότυπα. Παρολ’ αυτά, γίνονται καθημερινά σημαντικές προσπάθειες ώστε να δοθεί ιδιαίτερο βάρος στον σχολικό αθλητισμό και η νεολαία μας να επιστρέψει στην φυσική αγωγή, αντλώντας από αυτή σημαντικές αξίες, όπως είναι αυτή της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης και της ευγενούς άμιλλας.

Η θεσμοθέτηση του αθλητικού σχολείου (τμήματα αθλητικής διευκόλυνσης) και η θωράκισή του σε ένα διαφορετικό πλαίσιο απ’ ότι λειτουργεί μέχρι σήμερα ήταν θυμάμαι μία από τις σκέψεις σας σε παλαιότερη επαφή σας με τον δικτυακό μας χώρο. Πιστεύετε ότι και έπειτα από τα τελευταία κρούσματα του «υποβοηθούμενου» πρωταθλητισμού έχει ωριμάσει ο καιρός ώστε ο αγωνιστικός αθλητισμός να αναβαθμιστεί και να αποτελέσει ουσιαστικό τμήμα της Παιδείας;

Τα κρούσματα παράνομων ουσιών που έχουν παρατηρηθεί στον αθλητισμό και, κυρίως, στον πρωταθλητισμό είναι μεμονωμένα και καταδικαστέα από ολόκληρη την κοινωνία. Θα ήταν άδικο, λοιπόν, να γενικεύουμε τέτοια θλιβερά περιστατικά, γιατί έτσι μειώνουμε την σημασία και την ακεραιότητα των αθλητικών δραστηριοτήτων. Τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικές προσπάθειες να αποβάλλουμε φαινόμενα που δηλητηριάζουν τον αθλητισμό και λειτουργούν αποτρεπτικά, ώστε οι νέοι μας να ασχοληθούν ενεργά. Η στροφή των μαθητών στις αθλητικές δραστηριότητες είναι αναγκαία και οι συνθήκες ωριμάζουν καθημερινά, ώστε να γίνουν αναπόσπαστο κομμάτι της Παιδείας. Στην κατεύθυνση αυτή, τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργηθεί τα αθλητικά γυμνάσια, τα οποία οπλίζουν τους μαθητές με σημαντικές αξίες, όπως είναι ο σεβασμός προς τον συναγωνιζόμενο και το "ευ αγωνίζεσθαι’’.

Η γνώμη σας για τον ανανεωμένο δικτυακό μας τόπο etad.gr εξακολουθεί να είναι θετική μετά από τόσα χρόνια;

Η πρωτοβουλία που έχετε αναλάβει όλα αυτά τα χρόνια είναι ιδιαίτερα σημαντική, γιατί υπηρετεί και προβάλλει τις αθλητικές αξίες, που είναι αναγκαίες για την διάπλαση των νέων του αύριο, συμβάλλοντας στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης. Μιας εκπαίδευσης που απαιτεί καινοτομία, ποιότητα και πολιτισμό. Η καθολική και άμεση πληροφόρηση που παρέχει ο δικτυακός τόπος «etad.gr» στους μαθητές λειτουργεί δραστικά στην τόνωση του χαρακτήρα και της σημασίας του αθλητισμού, οδηγώντας την νέα γενιά στην ενασχόληση με την φυσική αγωγή, μέσα από την οποία δημιουργούνται υγιή πρότυπα στους νέους.

Σας ευχαριστώ πολύ για την δικτυακή σας παρουσία στον ιστοχώρο μας

Εγώ σας ευχαριστώ!
 

(Πηγή: http://www.etad.gr)

 


ΑΡΧΗ ΣΕΛΙΔΑΣ

Προηγούμενη σελίδα Εκτύπωση σελίδας Επόμενη σελιδα


Δημιουργία, Διαχείριση, Επιμέλεια : Αθ. Διονυσόπουλος, Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
- Σπουδές: Master of Science (Indiana University, USA)  // σε εξέλιξη Διδακτορικό στη Φ.Α. (ΤΕΦΑΑ Αθήνας) -
Συνεργάτες: Ολα τα εγγεγραμμένα μέλη που έχουν προσφέρει εκπαιδευτικό υλικό, άρθρα, σχόλια κλπ.
All Rights Reserved. Copyright © 1997-2011
Αποποίηση Ευθύνης


1

ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Βιβλία Φ.Α. από ΟΕΔΒ
Περιεχόμενα νομοθεσίας σχετικά με τη Φ.Α.
ΔΗΛΩΣΑΝ για την Φ.Α.:
Υπουργός Παιδείας, Αρης Σπηλιωτόπουλος:
"Η Φυσική Αγωγή υπηρετεί όχι μόνο την μαθητική κοινότητα αλλά και ολόκληρη την κοινωνία"
Φυσική Αγωγή και Αθλητισμός (Δείτε το, αξίζει παρότι είναι μεγάλο αρχείο 189 Kb)
Απάντηση υφ. Παιδείας κ. Καλού στα αιτήματα της Ένωσης Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Ελλάδας (Ε.Κ.Φ.Α.Ε.) για την αναβάθμιση του κλάδου της Φ.Α., τα οποία κατέθεσε ως αναφορά ο Βουλευτής κ. Αθαν. Αλευράς.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
Γυμνασιάδα 2006, Αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (ISF).
30 Μηνίτες Φ.Α.
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Φ.Α. κ΄ Αρχαία Ελλάδα
Ολυμπιακά Αγωνίσματα στην Αρχαία Ελλάδα
Ολυμπιονίκες στην Αρχαία Ελλάδα
Χρονικό Εκπ/σης Στελεχών Φ.Α.
Τα Δύσκολα Χρόνια Φ.Α. και Εκπ/σης
Η Σταδιακή Σύγκλιση Φ.Α. και Εκπ/σης
Πρωτεργάτες Φ.Α. και Αθλητισμού:
Φωκιανός, Χρυσάφης, Βικέλας, Λάμπρος, Μάνος
Ιστορική Ανασκόπηση της Φ.Α. στην Ελληνική Εκπαίδευση
Προβλήματα των καθηγητών Φ. Α. (κ΄άλλων ειδικοτήτων) ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΔΟΕ)
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ κ΄ΘΕΣΕΙΣ της ΔΟΕ για την Φ. Α. (κ΄άλλες ειδικότητες)
Χρονικό Φ.Α. στο Δημοτικό
Γενικός Στόχος της Φ.Α. - Επί μέρους Στόχοι
Προγραμματισμός Μαθήματοος ΦΑ.
Διεθνής Καταστατικός Χάρτης Φυσικής Αγωγής της UNESCO.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΓΡ/ΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ (ΔΕΠΠΣ) - Φ.Α.
ΔΗΜΟΤΙΚΟ:
1. Σκοπός της διδασκαλίας του ΅αθή΅ατος
2. ’ξονες, Γενικοί στόχοι, Θε΅ελιώδεις έννοιες Διαθε΅ατικής προσέγγισης
3. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις
4. Προτεινό΅ενα διαθε΅ατικά σχέδια εργασίας
5. Αξιολόγηση
6. Προδιαγραφές Βιβλίων και λοιπού διδακτικού υλικού
ΓΥΜΝΑΣΙΟ:
1. Σκοπός της διδασκαλίας του ΅αθή΅ατος
2. ’ξονες, Γενικοί στόχοι, Θε΅ελιώδεις έννοιες Διαθε΅ατικής προσέγγισης
3. Μεθοδολογικές προσεγγίσεις
4. Προτεινό΅ενα διαθε΅ατικά σχέδια εργασίας
5. Αξιολόγηση
6. Προδιαγραφές Βιβλίων και λοιπού διδακτικού υλικού
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Φ. Α.:
Α'-Β' Δημοτικού
Γ'-Δ' Δημοτικού,
Ε'-ΣΤ' Δημοτικού
Α' Γυμνασίου
Β' Γυμνασίου
Γ' Γυμνασίου
 Ολα τα ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ της Φ.Α. σε μορφή .pdf
ΩΡΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Φ.Α.:
Α' Β' Γ' Δ' Ε' ΣΤ' Δημοτικού
Α' Β' Γ' ημερήσιου Γυμνασίου
Α' Β' Γ' Γενικού Λυκείου
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΣΕΠ,  ΠΕ11, Φυσική Αγωγή
2007, Γνωστικό Αντικείμενο
2007, Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2007, Ειδική Διδακτική
2005, Ειδική Διδακτική και Παιδαγωγικά, Γενική Διδακτική
2005, Γνωστικό Αντικεί΅ενο
ΕΞεταστέα Υλη, Φ.Α. (ΠΕ11), ΑΣΕΠ, 2006
ΕΞεταστέα Υλη του 2004-05
Θέματα 2000 κ΄ 2003
Θέματα για: Διδακτική Μεθοδολογία, Παιδαγωγικά Θέματα
(Αλλων Ειδικοτήτων αλλά χρήσιμα κ΄ για την Φυσική Αγωγή)
 Eρωτήσεις εργοφυσιολογίας
Παιδαγωγική 2006
Διδακτική Μεθοδολογία
Θεωρίες Μάθησης, (pdf, 480 Kb)
Διοριστέοι ΑΣΕΠ 2002
30 Μηνίτες Φ.Α
Διοριστέοι ΑΣΕΠ 2004
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ στο ΣΧΟΛΕΙΟ
Από την συλλογή κ΄επιμέλεια του δάσκαλου Γρηγόρη Φιλιππιάδη
ΑΣΦΑΛΕΙΑ-ΥΓΕΙΑ στο ΣΧΟΛΕΙΟ
Φαρμακευτική αγωγή μαθητών εντός σχολικού ωραρίου
ΕΝΩΣΕΙΣ Φ.Α.
ΠΕΠΦΑ (Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής)
ΕΓΒΕ (Ένωση Γυμναστών Βορείου Ελλάδος)